Brandweer ingezet voor hulpverlening op schip T'neuzen

Toegevoegd: 10-01-2006, 22.05 uur
Door: Roland de Jong [Redactie HVZeeland.nl]

TERNEUZEN – De hulpdiensten zijn vanavond enige tijd bezig geweest met een actie op een schip in Terneuzen.

Rond tien voor negen ‘s avonds werd de ambulancedienst op de Buitenhaven in de Zeeuws-Vlaamse stad ter plaatse gevraagd voor een spoedmelding. Op een schip zou een persoon met hartklachten liggen. Ter plaatse bleek dat de patiënt op een groot schip lag en dat het voor de ambulancebroeders onmogelijk was om de patiënt zelf naar boven te tillen.

Daarop werd rond vijf voor half tien de brandweer ter plaatse gevraagd. In eerste instantie werden alleen de vrijwilligers van de post Terneuzen opgepiept, maar even later volgde ook een alarmering voor de chauffeursgroep van de brandweerpost in Hoek.

De ambulancedienst was overigens ter plaatse met de ambulance 19134. De eerste alarmering was overigens voor een andere ambulance: de 19136. Bij het incident is ook een auto van de huisartsenpost aanwezig geweest.

Volgens de politie is de patiënt inmiddels overleden. Hij zou een natuurlijke dood zijn gestorven. Tijdens schilderwerkzaamheden had de man een hartinfarct gekregen. Dat is hem fataal geworden.