Man verdronken in kanaal Terneuzen

Toegevoegd: 19-08-2009, 13.26 uur

De video wordt ingeladen...

Door: Jan-Willem Kempeneers

TERNEUZEN - De man die woensdagmorgen te water raakte in het kanaal Gent-Terneuzen is overleden. De hulpdiensten waren sinds een aantal uur op zoek naar de 77-jarige man uit de gemeente Terneuzen en troffen hem omstreeks half twee aan.

Even voor het middaguur kwam de eerste melding binnen op de meldkamer. De man zou ter hoogte van de brug bij Sluiskil met zijn hond aan het wandelen geweest zijn toen het dier te water sprong. De man is de hond vervolgens achterna gegaan waarna hij niet meer is gezien. Volgens de politie is de hond door omstanders uit het water geholpen.

Even na half twee troffen duikers van de brandweer de man aan in het kanaal. Met behulp van een brancard en een hoogwerker is het lichaam op de wal getakeld. Enige tijd later bevestigde de politie dat de man het noodlottige ongeval niet had overleefd.

Ongeveer tien brandweervoertuigen en een aantal ambulances kwamen ter plaatse op de plek van het ongeval. Een gealarmeerde Belgische traumahelikopter keerde al snel weer huiswaarts. Ook duikteams van de brandweer uit Middelburg, Goes en het Belgische Gent kwamen ter plaatse bij het kanaal langs de N252 om te zoeken naar de vermiste man.

De duikploeg van Tholen stond stand-by op de kazerne in Goes om de gebiedsdekking te waarborgen. In verband met de grote zoekactie werd het scheepvaartverkeer in het kanaal tijdelijk stilgelegd.

Sluiskillenaar (19-8-2009 om 14:18)
Verschrikkelijk!! Weer een Sluiskillenaar die om het leven komt. Hele veel sterkte voor de familie en vrienden van de man.
M.c (19-8-2009 om 14:17)
wat triest dat de man is overleden , zijn hond heeft het gered . Wat een spektakel op p2000 leek wel of er wat met een boot was gebeurd zoveel oproepen
M. (19-8-2009 om 14:10)
Arme man, hij wilde zijn hond redden en is zelf om het leven gekomen. Sterkte voor de nabestaanden.