Vier buitenbranden in Arnemuiden

Toegevoegd: 03-10-2009, 11.56 uur
Vier buitenbranden in Arnemuiden
Door: Manfred Berrevoets
ARNEMUIDEN - De brandweer heeft gisteren vier buitenbranden geblust in Arnemuiden.

Rond 18.40 uur woedde er een bermbrand langs het spoor ter hoogte van de Burgemeester Lantsheerweg. Het vuur woedde dicht langs de spoorrails. De brandweer heeft de brand geblust met één straal hoge druk.

Later in de avond rond 21.00 uur werden er brandjes gemeld in de Hengst en bij de Doeleweg. Hier stonden op meerdere plaatsen stapels met riet in brand. Met behulp van een warmetebeeldcamera zijn de vuurhaarden geblust. Vermoedelijk is er sprake van brandstichting.

PW (5-10-2009 om 19:49)
Dus als je iets buiten laat liggen, is het normaal dat dingen in de fik gestoken worden. Dit wordt ook nog begrepen door mensen..?
De Wit (4-10-2009 om 09:57)
Verbazingwekkend dat men min of meer verwacht dat met zo'n actie er problemen ontstaan...
3ce (3-10-2009 om 18:13)
Overal hoopjes droog riet laten liggen: dat is natuurlijk de kat op het spek binden!
Sientje (3-10-2009 om 16:28)
Vragen om rottigheid noem ik dat : de gemeente maakt zelf stapels v. riet, nu alleen nog de fik erin, wie durft?? Verstandig, net voor het weekend in A'muiden !!! Wordt het niet in de fik gestoken dan kan het door het dorp waaien met die wind,......!!!!!
Anja (3-10-2009 om 12:07)
Vermoedelijk brandstichting??? Zeker weten!!!!