Politieonderzoek in bos bij Hoek

Toegevoegd: 16-10-2009, 22.06 uur
Door: Manfred Berrevoets

HOEK - Een bosgebied aan de N61 bij Hoek is vrijdagmiddag tussen 14.00 en 17.00 uur met linten afgezet door de Zeeuwse politie. Een wandelaar had eerder deze week in het bos een verdachte plek ontdekt.

In een kuil in het bos had hij mogelijk een stoffelijk overschot aangetroffen. Hij belde vrijdag naar de politie om melding te maken van deze 'verdachte situatie'. De Zeeuwse politie is gaan zoeken in het bos en heeft het daartoe afgezet met rood-wit-afzetlint.

De technische recherche werd ingezet om ondersteuning te verlenen in het onderzoek. In het bosje werd een hond gevonden die enige tijd geleden begraven was in het bosgebied. De resten van de hond zijn inmiddels geruimd.

Svdl (17-10-2009 om 20:20)
Vind dat als je details niet weet niet zomaar mag oordelen. Respect was er wel voor het dier aangezien er ook een knuffel bij was begraven. Als hij daar graag kwam vind ik het een mooie plek voor het beestje
Dierenvriend (17-10-2009 om 13:35)
Wie gaat er nu zo om met een overleden huisdier, er zijn ook andere mogelijkheden als laatste rustplaats voor je hond.
Els (17-10-2009 om 13:27)
Maar een hond !!! hoop dat het beestje een chip heeft en dat ze de dader ook ff aan de tand voelen ... schande ...
Vaisonne (17-10-2009 om 12:26)
Misschien had de hond een chip en kunnen ze er wel wat mee.
O.winkelman (17-10-2009 om 08:38)
Nu de hamvraag: is het legaal om een huisdier te begraven op zo'n plek? Zo ja... wie is dan de politie om het kadaver te ruimen??
Dineke (16-10-2009 om 23:12)
Jakkes dat is even schrikken zo'n melding en dat vlakbij huis. "gelukkig" gaat het 'maar' om een hond!! Goed dat het gemeld wordt als er iets verdachts wordt gezien, ode aan de melder!! En dat de politie er dan ook nog iets aan doet, dát is helemaal het vermelden waard!!