Felle brand bij skateplein in Tholen

Toegevoegd: 29-10-2009, 22.31 uur
Felle brand bij skateplein in Tholen
Door: Manfred Berrevoets
THOLEN - Een houten bankje bij het skateplein in Tholen is donderdagavond in vlammen opgegaan. De brandweer heeft de brand geblust.

Rond 21.30 uur werd het vuur aan de Kotterstraat ontdekt. De brandweer van Tholen werd opgeroepen om het vuur te blussen. Omdat de brandweer van Tholen niet voldoende vrijwilligers paraat had werd de brandweer uit Sint Maartensdijk ingezet.

De brandweer had de felle brand snel onder controle. Brandstichting is vermoedelijk de oorzaak van de brand.

J (31-10-2009 om 20:06)
@Mr Kruiningen: vrijwillige brandweerlieden krijgen ook een vergoeding. Ze worden per uur betaald. Dat geldt ook voor de oefenuren.
Piet (31-10-2009 om 17:54)
MR. KRUININGEN: De brandweer krijgt ook een vergoeding voor elke uitruk die zij doen.Maar natuurlijk moeten er gewoon overal beroeps paraat staan. gewoon een wanbeleid van de overheid, ze geven het geld liever uit aan allerlei subsidies voor onzionnige dingen dan voor de veiligheid van de burgers.
Mr. Kruiningen (31-10-2009 om 17:12)
Inderdaad. dit is niet normaal. geef de leden dan een kleine vergoeding, dan is iedereen blij! Tis maar een tip orz.
Sluiskillenaar (30-10-2009 om 01:39)
Ik ben bang, dat we dit soort berichten vaker gaan lezen; te weinig vrijwilligers bij de brandweer... tegenwoordig maken ze de eisen zo streng, dat er in heel zeeland weinig vrijwilligers zich nog aanmelden... het lijkt wel een ontmoedigingsbeleid van de overheid... triest maar waar....