Beschoten poes moet oog missen

Toegevoegd: 02-11-2009, 19.26 uur
SCHORE - Vrijdag is in Schore een poes een oog kwijtgeraakt nadat deze was beschoten met een hagelgeweer. Dat heeft de politie bevestigd.

Volgens de eigenaar van de poes is de kogel via de wang de oogbol binnengedrongen. Het dier is naar de dierenkliniek in Yerseke gebracht. Daar is een röntgenfoto gemaakt. De zwaar-beschadigde oogbol is door een dierenarts verwijderd. Volgens de eigenaar maakt de poes het naar omstandigheden goed.

De politie heeft vandaag aangifte opgenomen in de zaak. Er is echter geen enkel spoor naar de schutter. De eigenaar van de poes denkt echter dat er sprake is van een doelbewuste actie.

"Het slachtoffer is een zogeheten schildpadpoes en verwarring met een konijn lijkt daardoor onwaarschijnlijk. Wij vrezen dan ook voor herhaling." Het lijkt er op dat de politie vooralsnog echter niet veel in de zaak kan betekenen omdat niet duidelijk is wie de kogel heeft afgevuurd.

Lex de Groot (3-11-2009 om 22:39)
Bijna een record aantal comments... Een poes beschoten, waardoor deze een oog missen moet! Tsja ellendig! Maar een militair die in het verre Afgh beschoten wordt, een voetganger die aangereden wordt of een dodelijk ongeval vind ik toch ff iets heftiger.
Dierenliefde (3-11-2009 om 22:17)
Wat een stelletje stompzinnige opmerkingen worden hier weer gemaakt het is maar een kat ga je toch schamen dat is nou het aso gedrag ook voor mensen kan een dier heel veel betekenen hoe zou je het vinden als jou kind wordt neergeschoten wie dit normaal vind is zelf gestoord!!!
Junior (3-11-2009 om 22:03)
Wat geef je nu om 1 katje minder anders zitten ze toch maar in het assiel en het is trouwens nog geen katje maar 1 oog
Snif snif en kees (3-11-2009 om 21:15)
Stomme reactie van snif snif en Kees "" het is maar een kat en zonde van de hagel"" Waardeloze rotlui ik hoop dat ze zelf een schot hagel in hun ogen krijgen.
Marina (3-11-2009 om 20:20)
Dit vind ik te ver gaan,een poes de oog afschieten! Een hele laffe daad vind ik dat! Stel als er iemand op die schutter zelf zal schieten en zijn oog is eruit,hoe zal hij dat dan voelen? Een verschil is, een poes kan niet praten! Ik wens de eigenaar heel veel sterkte!
Dierenliefhebber (3-11-2009 om 19:59)
Onze kat is dood. En een verdriet dat de kinderen hebben... Iemand die dit doen weet niet wat hij aanricht. Als je een hekel aan katten hebt moet je een kattenverjager aanschaffen. Die geven een hoog piepgeluid wat voor een mens niet waarneembaar is. Je hebt gegarandeerd geen kat meer in je tuin