Beschoten poes moet oog missen

Toegevoegd: 02-11-2009, 19.26 uur
SCHORE - Vrijdag is in Schore een poes een oog kwijtgeraakt nadat deze was beschoten met een hagelgeweer. Dat heeft de politie bevestigd.

Volgens de eigenaar van de poes is de kogel via de wang de oogbol binnengedrongen. Het dier is naar de dierenkliniek in Yerseke gebracht. Daar is een röntgenfoto gemaakt. De zwaar-beschadigde oogbol is door een dierenarts verwijderd. Volgens de eigenaar maakt de poes het naar omstandigheden goed.

De politie heeft vandaag aangifte opgenomen in de zaak. Er is echter geen enkel spoor naar de schutter. De eigenaar van de poes denkt echter dat er sprake is van een doelbewuste actie.

"Het slachtoffer is een zogeheten schildpadpoes en verwarring met een konijn lijkt daardoor onwaarschijnlijk. Wij vrezen dan ook voor herhaling." Het lijkt er op dat de politie vooralsnog echter niet veel in de zaak kan betekenen omdat niet duidelijk is wie de kogel heeft afgevuurd.

Hp (10-11-2009 om 09:16)
Hallo hoe gaat het nu met de poes ik hoop weer wat beter,arm dier ja diegene hoop ik dat hij zich zelf gauw tegenkomt en zijn verdiende straf ook krijgt
Peter (5-11-2009 om 08:19)
Simpelweg gedacht denk ik gewoon het volgende, schieten nee, maar wegjagen helpt ook niet. Oplossing of het nu voor hond of kat is, maakt niet uit waarvoor, de overlastveroorzaker moet zijn beest maar thuis houden. Die wil toch een kat of hond. Poep op de stoep van een hond ligt aan de baas.
Terneuzen (5-11-2009 om 00:21)
"een kat doet zijn behoefte in de grond". .Inderdaad, maar wel Op iemand anders zijn grond. Al vind ik op t beestje schieten lullig, neem volgende keer t baasje die kan er per slot van rekening wel wat aan doen !!! Poes in eigen tuin houden, ik zet mijn hond ook niet over de schutting als ie moet
Verzender (4-11-2009 om 18:06)
Een kat doet zn behoefte in de grond en kan zichzelf uitlaten. Een hond moet uitgelaten worden en schijt waar die zin heeft ook op je stoep als t baasje het toelaat. Dus ga niet van die onzin lopen verkondigen en er moet voor die reden al helemaal niet op katten geschoten worden.
Joost (4-11-2009 om 17:59)
Sorrie poes, ik vindt her heel erg voor jou. de werkelijke schuldige is jouw baas, bazin, die je 's avond naar buiten stuurt om het zelf verder maar uit te zoeken!
Oplossing (4-11-2009 om 13:49)
Vervolg.. Wanneer tuineigenaar last heeft van kattenpoep, dan gratis kattenverjager van gemeente. Gemeente betaalt dit uit inkomsten honden- en kattenbelasting. Overigen heeft zo'n kattenverjager ook een hondenstand, dus hondenpoep overlast: ook gratis verjager.