Koolmonoxidevergiftiging Westdorpe

Toegevoegd: 08-11-2009, 15.49 uur
WESTDORPE - In een woning in Westdorpe is zaterdagavond iemand onwel geworden als gevolg van een te hoge concentratie koolmonoxide.

De bewoner was rond 19.45 uur van de trap gevallen in het huis aan de Graafjansdijk A. De ambulancedienst kwam ter plekke, maar het slachtoffer viel steeds weg. De brandweer van Aardenburg deed ter plekke metingen en constateerde dat een gaskachel veel koolmonoxide lekte. De kachel is afgesloten.

De onwelgeworden bewoner is per ambulance voor controle naar het ziekenhuis vervoerd. De brandweer heeft de woning geventileerd.

Peter (9-11-2009 om 09:45)
Ik als onderhoud monteur cv maak het dagelijks mee dat het soms jaren is geleden dat er onderhoud gedaan wordt. Ook is veel geknoei door het zelf installeren van haarden en cv. het is een kleine moeite om een onderhouds contract te hebben, je weet dan zeker dat alles goed is.
Anoniem (9-11-2009 om 08:00)
Mensen toch, het ging hier niet eens om een bejaarden!! Het ging hier over een 18-jarige vrouw en haar ouders!!
Iemand (8-11-2009 om 23:21)
Familie leden hadden nog jonge kinderen.Hadden een defecte cv. Dus heeft niets met leeftijd persoon te maken maar leeftijd gastoestel.
Anja (8-11-2009 om 17:58)
Het maakt natuurlijk niets uit of de persoon bejaard is of niet zoals mijn voorganger vertelde. Mijn moeder heet ook een gaskachels en als je gewoon ieder jaar alles goed laat nakijken, de schoorsteen ook goed vrij houd kan er niet zo veel gebeuren. Bejaard of niet.
TT (8-11-2009 om 17:32)
@B: Waar staat dat het om een bejaard slachtoffer gaat? Let op gevaar en veiligheid zal bij iedereen wel bekend zijn,er bestaan diverse melders,die je in huis kan ophangen. Vind dat iedereen verplicht is om een melder in huis te hebben. je hebt ze voor rook,en ook koolmonoxide.
B (8-11-2009 om 16:41)
Ja, dit kan je hebben bij oude woningen zeker als de bewoner ook nog bejaard is. Deze groep mensen hebben geen inzicht meer in een huis wat oud is.