Kat doodgeschoten met buks

Toegevoegd: 10-11-2009, 23.48 uur
'S-HEER HENDRIKSKINDEREN - Vorige week dinsdag is in 's-Heer Hendrikskinderen een kat doodgeschoten. Dat heeft de politie nu, een week later, pas bekend gemaakt.

Volgens de politie werd het dier vorige week levenloos door zijn baasje aangetroffen in de bossen van zijn tuin aan de Spanjaardstraat. Een dierenarts heeft sectie verricht. Daaruit bleek dat de kat waarschijnlijk door schoten van een buks om het leven is gekomen. De dader is tot nu toe onbekend.

Het is niet de eerst keer dat op Zuid-Beveland een kat wordt beschoten. Vrijdag 30 oktober werd in Schore ook een kat beschoten. Dat dier moest een oog missen, maar overleefde de beschieting wel.

Half juni van dit jaar overleed in Heinkenszand ook een kat die was beschoten.

Edje (13-11-2009 om 02:07)
De mensen die dit goedkeuren: LAAT JE NAKIJKEN! Als je last hebt van een kat en je wilt er op schieten pak je maar een waterpistool! En als dit door een duivenmelker is gedaan: Moeten we de (prijs)duiven die elke keer je auto onder schijten dan ook maar uit de lucht knallen???
Buur (12-11-2009 om 21:43)
Ja, weer zo een gevalletje. Moet je dat beest maar thuis houden, zodat een ander er geen last van kan hebben. Dan zou dit ook niet gebeuren. Tijd voor een wet die regelt dat katten alleen maar aangelijnd buiten mogen zijn.
Nicolien (12-11-2009 om 14:43)
Heel toevallig lagen er een poosje geleden een paar duiven naast elkaar dood(geschoten) aan de Spanjaardstraat. Misschien is de dader eerst op duiven aan het oefenen geweest. Er lopen hier heel wat katten rond. Opgelet dus!
Jaap (12-11-2009 om 13:06)
Er lopen teveel katten die hun behoefte bij een ander dan de baasjes doen. Ergernis alom. Kat doodschieten is overigens niet zo erg als zinloos verwonden. Dus kattenbaasjes: beestje bij je houden dit is het risico.
B. (12-11-2009 om 13:02)
Ik heb ook een gruwijke hekel aan katten in mijn tuin, maar dat betekent niet dat ik ze ook maar iets aan zal doen! Weg jagen en anders zijn er middelen te koop om katten buiten te houden. Overleg met de eigenaar, heb ik ook gedaan en die let er nu op wat mij een hoop kattenellende voorkomt.
Terneuzenaar (11-11-2009 om 23:07)
Ik heb zelf 2 katten die regelmatig buiten komen maar komen altijd naar binnen om hun behoefte te doen..Een emmer koud water minder erg en je ziet de kat nooit meer.. Ook zijn er genoeg andere manieren om een kat uit je tuin te houden als hem maar dood te schieten, HOE ZIEK KUN JE ZIJN!!!!