Zeeland heeft weer wijkagenten

Toegevoegd: 01-12-2009, 17.20 uur
Zeeland heeft weer wijkagenten
MIDDELBURG - Sinds vanmiddag beschikt de Politie Zeeland over acht wijkagenten. Korpschef Letty Demmers benadrukte dat de wijkagent nieuwe stijl niet te vergelijken is met de agent die jaren geleden in de wijk werkte.

“De wijkagent is een echte spin in het web. De gebiedsgebonden agent werkt met veel externe partners samen aan een oplossing voor de talrijke problemen waar de politie mee geconfronteerd wordt. De functie is destijds geschrapt omdat de agent meer een hulpverlener werd, dan een handhaver”, aldus de politie in een verklaring.

Zeeland krijgt te maken met Joanne Kodde (32 jaar, Middengebied Vlissingen), Henk Wiegman (44 jaar, Middengebied Vlissingen), Ko de Jonge (47 jaar, Vlissingen Noord en Oost-Souburg), Cindy Bijsterveld (35 jaar, Vlissingen Noord en Oost-Souburg), Martin Reijntjens (42 jaar, Goes Noord en dorpen west), Freek Hullekes (52 jaar, Schouwen-Duiveland), Natasja Florussen (39 jaar, Terneuzen Centrum/west) en Jos van Westen (52 jaar, Sas van Gent en Axel).

De verdeling is volgens de politie tot stand gekomen omdat in stedelijke gebieden de meeste problemen spelen. Ook is een plattelandsgemeente uitgekozen vanwege andere problematiek waaronder het zomerseizoen en de aard van het gebied. Het is de bedoeling om het aantal gebiedsgebonden agenten in de toekomst uit te breiden naar meer wijken.

Kaatje (2-12-2009 om 17:51)
Weer een laag extra? Is het niet beter dat de agent waar aangifte gedaan wordt gewoon zelf zijn werk goed doet en niet naar die zogenaamde wijkagent afschuift. Kunnen die 8 (wijk)agenten gewoon het normale werk doen. Voor alle extra kosten kun je er dan 10 op straat krijgen,minder differentieren!
Vlissingse (2-12-2009 om 14:35)
Allemaal gelijk zo negatief! wat verwacht je nou,dat alle wijken gelijk een wijkagent hebben? Lijkt me een duur grapje en ik denk dat ze eerst de meest erge wijken aanpakken en mocht er iets serieus aan de hand zijn,dan moet je toch de politie bellen want dan heb je toch niet veel aan 1 wijkagent.
Jop (2-12-2009 om 13:18)
Marco (2-12-2009 om 13:04)
Zelf woon ik in OostSouburg, wat kan ik dan verwachten van Ko en Cindy? Gaan ze in de wijk op de fiets of in de auto patrouilleren? Als er een probleem is kunnen we hun dan bellen of bellen we gewoon naar het buro? Wat zijn hun taken?Maar....wel van harte welkom in onze wijk!
James (2-12-2009 om 10:35)
De wijkagent van vroeger kende zo ongeveer iedereen uit zijn "wijk". Hoe kan 1 wijkagent nu b.v. heel goes kennen? Niet dus, dat zal een onbekende blijven. Typisch een staaltje opgeklopte schijnveiligheid, wat ik wel verwacht had in zeepbel nederland...
Zoop (2-12-2009 om 10:27)
Een hele stad is dus tegenwoordig een wijk? Ik hoop maar dat de wijkagent dan een hulpmotortje op zijn fiets heeft..