Kat zwaargewond bij grote brand Domburg

Toegevoegd: 02-01-2010, 16.48 uur

De video wordt ingeladen...

DOMBURG - Bij een felle woningbrand in het centrum van Domburg is vandaag een kat zwaargewond geraakt.

Het dier kon ter nauwernood door brandweerlieden uit het pand aan het Karregat worden gehaald. Brandweerlieden gebruikten vervolgens hun eigen perslucht om het beestje te beademen. Later kwam ook de ambulancedienst assisteren. Uiteindelijk is de kat overgedragen aan de zorg van de dierenambulance.

Het duurde vrij lang voordat de brand zelf kon worden geblust. Dit had er onder meer mee te maken dat het door een defect lang duurde voordat er bluswater was. De brandweer schaalde, mede vanwege de krappe bebouwing, op naar grote brand en zette in totaal zes brandweerwagens in. Bij de brand raakte niemand gewond.

De brand is vermoedelijk ontstaan als gevolg van een defect in een elektrisch apparaat.

M. (1-4-2010 om 21:22)
@ikke, ben het niet eens met de laatste zin die je schrijft, de brandweer probeert iedereen te redden, indien het geen gevaar opleverd om naar binnen te gaan, of het nu een mens of dier is!!
Ikke (21-1-2010 om 17:08)
Jullie moeten blij zijn dat die kat is gered jullie weten zeker niet hoe gevaarlijk het is om een brandend huis binnen te stappen ik vind dit eigenlijk dom wat hier is gedaan, tegenwoordig word een dier geholpen en een mens laten ze stikken dat vind ik niet kunnen
Bart (8-1-2010 om 11:28)
@Binair, ik weet niet hoeveel verstand je van rook hebt, maar als je dicht bij de grond zit (zoals huisdieren, wat jij ook noemt) heb je juist veel MINDER last van rook en warmte. warme lucht stijgt op. daarom bij brand, laag blijven!!
Zusje van Bewoner (5-1-2010 om 14:47)
Het leven gaat door.. Het is heel jammer dat de kat dood is en dat weer iedereen het katje heeft nu geen pijn meer dat is alleen maar beter iedereen heeft er voor gezorgd dat hij nog in leven kon blijven maar het mag niet baten.. Anders heeft zo een katje veeel pijn en dat is niet de bedoeling.
J. (4-1-2010 om 22:05)
@zoop: ik heb zelf ooit zo'n sticker gekregen via stichting Menodi. Zij waren toen in een supermarkt leden aan 't werven. Misschien dat je via hun website aan zo'n sticker kan komen.
Zusje van de bewoner (4-1-2010 om 16:33)
Het is zonde voor de kat, maar het is wel beter zo, anders had hij alleen maar meer pijn gehad!