In één keer vijfentwintig lintjes voor brandweer Veere

Toegevoegd: 28-01-2006, 23.55 uur
Door: Provinciale Zeeuwse Courant

WESTKAPELLE - In één klap kreeg de gemeente Veere er vrijdagavond 25 leden in de Orde van Oranje Nassau bij.

De onderscheidingen werden door burgemeester R. van der Zwaag uitgereikt tijdens de jaarlijkse korpsavond van de vrijwillige brandweer.

Het is sinds kort de gewoonte om vrijwillige brandweerlieden die meer dan twintig jaar in dienst zijn een koninklijke onderscheiding te geven. Omdat dat dit jaar in de gemeente Veere voor het eerst gebeurde, moest er wat schade worden ingehaald. Het was niet mogelijk om alle familieleden uit te nodigen bij het feest. Daarom wordt vanochtend bij alle 25 brandweerlieden een taart thuisbezorgd.

De nieuwe gedecoreerden zijn: Jan de Visser uit Aagtekerke; Adrie Minderhoud uit Domburg; Cees Aarnoutse en Piet Kesteloo uit Koudekerke; Hans de Broekert, Jan Janse, Arie van Sluijs en Jan Wondergem uit Oostkapelle; Hans van den Broek, David Kodde, Bram Vader en Simon van Wouwe uit Serooskerke; Cees Boone, Ko Breel, Bram de Nood, Wout van Oers en Peter Wattel uit Veere; Rinus Corbijn en Peter Willeboordse uit Vrouwenpolder; Leunis Dekker, Maarten Dominicus, Leo Geldof, Adrie Lievense en Cees Meijers uit Westkapelle. Pim Roelse uit Domburg was niet aanwezig, maar ook hij krijgt een onderscheiding.