Brand in woning door wasdroger

Toegevoegd: 15-01-2010, 21.46 uur
Brand in woning door wasdroger
Door: Tim Koster
MIDDELBURG - In een woning aan de Johan G. Schorerstraat in Middelburg heeft vrijdagavond een klein brandje gewoed.

Bewoners van het huis ontdekten omstreeks 19.25 uur dat de droger vlam had gevat en konden de brand zelf blussen. De brandweer kwam ter plaatse om te controleren of de brand helemaal gedoofd was en om het huis te ventileren.

Hoeveel schade de woning heeft opgelopen is niet bekend.

Marina (17-1-2010 om 16:03)
Een draaiend electrisch apparaat, wasmachine of droger regelmatig controleren. Wat veel mensen ook vergeten, bij een droger kruipt stof overal en dan kan dat gaan branden. Af en toe de achterzijde eraf schroeven en eens met de stofzuiger erdoor voorkomt veel ellende.
Erik (17-1-2010 om 09:54)
Je moed de filter optijd schoonmaken die onderdeel geefd de meeste keren brandgevaar op opletten dus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vader (16-1-2010 om 22:00)
Het was geen meneer maar me dochter met der vriend die aanbelde omdat ze rook zag en enkele mensen naar de rook keken en het er over hadden maar niet zo bij waren om aan te bellen. Maar inderdaad gelukkig dat niks ergs is gebeurt met de bewooners.
Reiger (16-1-2010 om 13:06)
Mee eens M. Dé schrik van iedereen, brand in of om je woning. En vaak ook nog door onoplettendheid, en nog erger, brandstichting...Denk ook maar eens aan dierbare spulletjes, foto's die dan zomaar verloren gaan!
Mevr m (16-1-2010 om 09:08)
Het is niet normaal hoeveel woningbranden er zijn geweest de afgelopen tijd..
Reiger (16-1-2010 om 01:02)
Gelukkig zijn mijn vrienden bespaard gebleven van een ferme brand! Mede door een volgens mijn vrienden oplettende meneer die op dat moment hun huis voor bij kwam en rook zag, en direct waarschuwde. Fijn dat er mensen met of zonder hondje rondlopen, maar die wel de omgeving in de gaten houden!!