Rijbewijzen ingevorderd bij controles

Toegevoegd: 30-01-2010, 10.14 uur
Door: Manfred Berrevoets
MIDDELBURG - In de nacht van vrijdag op zaterdag werden in de regio Zeeland diverse rijbewijzen in beslag genomen omdat automobilisten te hard reden of teveel alcohol gedronken hadden.

Zeeuwsch-Vlaanderen
Op de Vaartweg in Axel moesten vrijdag rond 20.30 uur twee automobilisten van 19 en 21 jaar, allebei afkomstig uit Axel, hun rijbewijs inleveren. De twee deden een 'wedstrijdje' en reden ruim 60 km/h te hard. Op de Vaartwijk geldt een maximumsnelheid van 60 km/h.

Op de Groenedijk in Kloosterzande werd zaterdag omstreeks 01.30 uur een 47-jarige automobilist uit de gemeente Hulst betrapt op rijden onder invloed. De man had bijna 3x de toegestane hoeveelheid alcohol gedronken.

Oosterscheldebekken
Op de Kijkuitsedijk in Zonnemaire belandde vrijdag om 21.30 uur een 22-jarige automobilist uit de gemeente Schouwen-Duiveland, onder invloed van alcohol, met zijn auto in de sloot. Hij verloor de macht over zijn stuur en kwam enkele tientallen meters verder in de sloot terecht, waarna de auto in brand vloog. De bestuurder bleef ongedeerd en is door kennissen naar huis gebracht.

Een 21-jarige Rotterdammer moest zaterdag omstreeks 04.30 uur op de Torenweg in Burgh-Haamstede zijn rijbewijs inleveren vanwege drankgebruik. De man, een beginnend bestuurder, had bijna 2x de toegestane hoeveelheid gedronken.

Walcheren
Zaterdag om 03.00 uur most een 26-jarige Middelburgse automobilist in de Samaritaanstraat in Vlissingen zijn rijbewijs afgeven. De man had bijna 3x teveel gedronken.

Anoniempje (1-2-2010 om 22:12)
Rijbewijzen invorderen direkt en nooit meer teruggeven. Rijbewijzen bij een pakje boter gehad zeker haha.
Ko Koekkoek (30-1-2010 om 18:03)
Wat een domme jongens zeg dat zij een wedstrijd houden op de vaartwijk... met een enorme boete van 500 euro leer je het wel af
Wouter koekkoek (30-1-2010 om 15:29)
geef maar een dikke boete van over de 500 euro dan leren ze het wel af
Natas (30-1-2010 om 14:09)
Keurig werk,er zijn altijd nog gedresseerde ezels die nog achter het stuur kruipen,veiligheid staat voorrop,en bespaart schade ook. het verkeer is te druk voor zuok soort grappen achter het stuur te kruipen.
Een oudere bestuurder (30-1-2010 om 13:46)
Dan mogen oudere bestuurders wel eens wat te langzaam rijden maar bij al deze invorderingen zie ik niemand boven de 35 jaar die jonge gasten beseffen zeker niet dat ze met een moordwapen op gang zijn
Hahaha (30-1-2010 om 13:02)
Haha die 2 op de vaartwijk haalde mij vollebak in met gevaarlijke snelheden. petje af voor de derde die mij inhaalde, de politie!!!