Zeeuwse jongens overvallen winkel

Toegevoegd: 05-02-2010, 17.54 uur
BERGEN OP ZOOM - De politie heeft twee jongens uit de gemeente Tholen opgepakt in verband met een gewapende overval in Bergen op Zoom. Dat meldt de politie Midden- en West-Brabant.

De jongens, een 16-jarige uit Sint Maartensdijk en een 17-jarige uit Tholen, drongen donderdagmiddag rond 17.00 uur een schoenenwinkel aan de Konijnenburgstraat in Bergen op Zoom binnen en bedreigden de aanwezige personeelsleden met een mes.

Ze deden vervolgens een greep in de kassa en gingen er met een geldbedrag vandoor. Gealarmeerde agenten wisten de 16-jarige jongen al snel aan te houden op het Mineurplein. De tweede dader wist te ontkomen.

Vanmorgen werd de 17-jarige knul door de Brabantse recherche echter aangehouden als tweede verdachte in deze zaak. De twee hebben beiden inmiddels een bekentenis afgelegd. De jongens zijn in verzekering gesteld.

Ikke (9-2-2010 om 08:57)
Dat zou ik eens gedaan moeten hebben als 17 of 18 jarige, kreeg ik gelijk een draai rond mijn oren van vaders.........maar ja, corrigerende tik mag niet meer hé, je ziet gelijk waar het toe leid........
Oja? Nee.. (9-2-2010 om 00:44)
@Ojajoh: Volledige vrijstelling RVV met inachtname artikel 5 WvW. Google maar eens op RVR 172392.
Ojajoh (8-2-2010 om 23:19)
Nee, zolang de politie geen zwaailicht aan heeft moet ze zich houden aan de toegestane snelheid. Wat betreft de aanhoudingen: snel werk. Gelijk een bekentenis. Een fijn verblijf in het staatshotel voor jeugddelinquenten, jongens.
Souburger (6-2-2010 om 13:15)
Hou op met zeiken over de politie,de politie heeft meer bevoegdheid als de gewone burger,hou je bij het onderwerp patriek ,ze moeten die jongens de hoogste straf geven,aan pakken die gasten die het proberen te verzieken in nederland .
De jeugd van tegenwoordig (6-2-2010 om 08:47)
Wat is dat toch met de jeugd van tegenwoordig.. als ouders heb je Tegenwoordig niet meer genoeg aan... Jobs geduld en Salamons wijsheid, De grenzen van normen en waarden zijn zo vervaagd. De maatschappij lijkt wel verrot.. Sterkte voor de slachtoffers
Patriek (5-2-2010 om 19:24)
Ik zag gisteren het politie busje over de vierlingweg scheuren in Bergen op Zoom zonder sirene en zwaailicht, gewoon langs borden met "werk in uitvoering 30KM". Ze reden zeker 110. Echt asociaal. Zij hadden mensen kunnen doodrijden daar !!!!!!