Verschillende glijpartijen zeeland

Toegevoegd: 10-02-2010, 09.28 uur
Verschillende glijpartijen zeeland
Door: Daniëlle Gillesse
MIDDELBURG - In de hele provincie is in de nacht en ochtend heel wat sneeuw gevallen. Het winterweer heeft weer voor verschillende glijpartijen gezorgd in Zeeland.

Zo is dit in Ouwekerk, Rilland, Kloetingen en op de A58 bij de vlaketunnel al het geval geweest. Op de kruising Zandvoortseweg-Schotelweg bij Middelburg raakte een bestelbus op zijn kop in een sloot terecht (foto's). Op de Bartelmeetweg in Tholen was een auto tegen een boom gereden.  Op de N59 in Oosterland verloor een vrouw de controle over haar auto waarna deze tegen een andere auto botste.

In Ouwerkerk op de Braamsweg en op de Oostmolenweg in Kloetinge belandden auto's in de sloot.  Op de J. Vermeerstraat in Terneuzen gleden eveneens twee auto's tegen elkaar. Op de Noordhoeksewegeling in Kapelle is een auto in de sloot gegleden.

De Provincie Zeeland verwacht donderdag weer een lading strooizout te krijgen. Momenteel is er nog wel wat zout, maar te weinig om overal te strooien. Daarom worden nu vanwege sneeuwval alleen op belangrijke wegen en calamiteitenroutes gestrooid. Ook de hoofdbusroutes moeten toegankelijk blijven voor het openbaar vervoer. Voor de routes kunt u kijken op de website van de provincie, www.zeeland.nl.

Of de ongevallen van vandaag te maken hebben met het nieuwe, tijdelijke strooibeleid is niet bekend.

Ikkee (10-2-2010 om 22:25)
De sneeuw die jullie vanmorgen gezien hebben, daarvan is het grootste gedeelte tussen 6 en 7 gevallen... als je kritiek heb op de overheid omdat de wegen glad waren, meld je dan maar als vrijwilliger op een sneeuwschuiver...
John (10-2-2010 om 21:58)
Tja zout kost haast niets , Maar de opslag des te meer. Daar hebben de huizen prijzen ook mee te maken. 1995 voor een woning 50.000 gulden 2010 150.000 euro voor de zelfde woning dus ruim 6 X zoveel , Dus ook voor de Opslag van zout Maar we betalen inderdaad meer dan genoeg , aan belastingen .
Wouter (10-2-2010 om 21:50)
Beste Ineke, een fiets is veel kwetsbaarder dan een auto dus wees blij dat er voor deze groep eindelijk ook eens wat gedaan word in plaats van te zeiken over een beetje zout op je heilige auto
Chicka68 (10-2-2010 om 19:48)
@Thijs; ik ben het helemaal met je eens. Je betaalt je scheel, zal in de toekomst nog meer moeten betalen en ik vraag me dan toch af of ze met onze zuurverdiende centen geen zout kunnen kopen.... Het gaat om onze veiligheid. Ook met aangepaste snelheid zit een ongeluk nu in een klein hoekje!
... (10-2-2010 om 19:25)
Die stomme sneeuw ook! steeds wegglijden en je wergkever maar zeuren dat je gewoon kan komen werken terwijl er alleen maar sneeuw op de weg ligt ipv ZOUT
Peter (10-2-2010 om 17:27)
Wat zouden de gemeenten en het rijk doen , als iedereen zijn rekeningen eens niet zou betalen?.