Rijbewijs kwijt na ongeluk onder invloed

Toegevoegd: 21-02-2010, 17.36 uur
DREISCHOR - Op de Roterijdijk in Noordgouwe is vandaag een 21-jarige automobilist uit Zierikzee aangehouden na een ongeval.

De 21-jarige, die op het moment van de aanhouding bij een familielid in de auto zat, was rond 03.00 uur onder invloed van alcohol van de Dreischorsedijk in Noordgouwe gereden. Hierbij kwam de auto ondersteboven in de sloot terecht en raakte de bestuurder lichtgewond aan handen en gezicht.

De man had de plaats van het ongeval verlaten. Op het politiebureau wees een blaastest uit dat hij, als beginnend bestuurder, ruim 1,5 keer de toegestane hoeveelheid alcohol gedronken had. De man moest zijn rijbewijs inleveren.

RJ (22-2-2010 om 14:10)
En dan zul je je dat ook moeten bedenken voor dat je gaat drinken, want als je als je er een aantal op hebt, lijkt me dat je niet meer helder kunt denken. Dan maak je alleen maar overmoedige beslissingen...
Jeroen (22-2-2010 om 12:41)
UITSTEKEND, wat mij betreft mag iedereen die bezopen achter het stuur zit zijn eigen auto ter plekke total loss rijden. Zit hij daarna nog met een financiele kater, immers verzekering vergoed niets. En beter zijn auto, dan een willekeurige fietser of voetganger die in het ziekenhuis wordt gereden.
Moeder uit Dreischor (22-2-2010 om 11:26)
Onverantwoord gedrag van 21-jarige jongen en dat moet bestraft worden! Ben blij dat mijn dochter & haar vrienden niet op de fiets op die dijk reden op dat tijdstip na avondje uit.. omdat zij wel hun verstand gebruiken & op de fiets gaan. Hardgereden heeft ie ook gezien sporen op en naast dijk.
Bram (22-2-2010 om 10:50)
Jonge jonge, te veel alcohol en verkeer gaan niet samen mee eens!!! 1.5 maal 0.2(beginnend bestuurder) is 0.3 promille een kapitein met 2.4 promille das pas echt erg een schip met gas is m.i. een stuk gevaarlijker als een auto. jongen niet meer rijden met alcohol op
Niek (22-2-2010 om 08:53)
1,5 keer de toegestane hoeveelheid zijn 2.5 pilsjes..
Dima (22-2-2010 om 06:47)
Sluit mij helemaal aan bij de vorige reacties ! Wat zijn sommigen toch ontzettend dom, gevaarlijk en eigenlijk crimineel om toch achter het stuur te gaan met alcohol .Hij zal hopelijk erg geschrokken zijn en hopelijk heeft hij er ook iets van geleerd!