Geen files

Zierikzee rouwt om slachtoffers familiedrama

Toegevoegd: 08-03-2010, 11.59 uur

De video wordt ingeladen...

ZIERIKZEE - De gemeenschap van Zierikzee rouwt om de slachtoffers van het familiedrama dat daar zaterdagavond plaatsvond.

Bij de woning aan de Oesterstraat, waar het drama zaterdag even voor tien uur 's avonds plaatsvond, liggen inmiddels een hoop bloemen en knuffeldieren (foto onder). "Hier zijn geen woorden voor, wat een verdriet. Waarom?? Onze medeleven gaat uit naar de moeder en zoon en buurtbewoners. Heel, heel veel sterkte!” is er te lezen op één van de brieven en kaartjes die bij de gedenkplaats is neergelegd.

In het gemeentehuis aan de Laan van Sint Hilaire in Zierikzee is een condoleanceregister geopend (foto boven). Daar werden vanochtend al diverse reacties geschreven in een condoleanceboek. In de hal van het gemeentehuis is een gedenkplek ingericht. Naast het boek is een kaars neergezet. Er staat geen foto van de omgekomen familieleden.

Op de Christelijke Jan Wouter van den Doelschool, waar het 9-jarige slachtoffer op school zat, is vanochtend al stilgestaan bij het drama. Ook op het Pontes Pieter Zeeman, de middelbare school waar de middelste zoon van het gezin op school zit, is stilgestaan bij het voorval. Aanvankelijk meldde het Openbaar Ministerie (OM) dat deze 15-jarige jongen was overleden, maar dat werd later rechtgezet. Deze misser zorgde aanvankelijk ook voor veel onduidelijkheid en emoties bij de leerlingen en docenten van de school.

Klik hier voor de openingstijden van het stadhuis. De gemeente Schouwen-Duiveland heeft ook een online condoleanceregister.

Zie ook:
- Maandag condoleanceregister in Zierikzee (07-03-2010)
- Veel problemen in gezin Zierikzee (07-03-2010)
- Onderzoek drama nog in volle gang (07-03-2010)
- Al eerder familiedrama's in Zeeland (07-03-2010)
- Doden bij familiedrama in Zierikzee (07-03-2010)

Rijk (9-3-2010 om 19:23)
Onmacht, een gevoel van had ik dan toch maar. Na het lezen in het regiovenster had ik een gevoel van hier moet ik iets mee, maar wist niet hoe. de oproep van deze moeder greep me aan, maar nu is het te laat. Twee jonge levens die vermoord zijn, wat een verschikkelijke laffe daad, sterkte allemaal
Lin (9-3-2010 om 09:35)
Heel veel sterkte voor de nabestaande had niet mogen gebeuren
Schoolgenoot (8-3-2010 om 22:38)
Zaynab.. arme meid.. gecondoleed aan alleoverlevende van dit drama ik kende je misschien niet.. maar schrok wel toen ik jou foto in de hal van onze school zag. en hoorde dat het meisje dat omgekome was... hier bij ons op school zat. ik ken je misschien niet goed. maar R.I.P liefs idereen @ROC
Jan Peter (8-3-2010 om 19:15)
Weer een blunder van het OM en weer verschuilen ze zich achter woorden dat het niet aan het OM lag...ze hebben alles gedaan om dit te voorkomen. Een andere woning, een vluchtweg, altijd maar vluchten ipv de bron aan pakken. Het wordt eens tijd dat Den Haag eens gaat zien hoe het OM elke keer faalt.
Ron@ld (8-3-2010 om 19:06)
@ vader van 2 kids, ik neem aan dat u alle details weet als u een dergelijke uitspraak doet? Het is heel erg wat hier gebeurd is. Het is makkelijk om het op politie te steken ! Een dergelijk drama is niet voor 100% te voorkomen in Nederland. De familie wens ik veel sterkte toe de komende tijd.
Ja (8-3-2010 om 18:39)
En jawel de staat was z`n eigen schulden weer wel schoon. Smeerlapperij allemaal kom voor je schuld uit zou ik zeggen.