Zierikzee rouwt om slachtoffers familiedrama

Toegevoegd: 08-03-2010, 11.59 uur

De video wordt ingeladen...

ZIERIKZEE - De gemeenschap van Zierikzee rouwt om de slachtoffers van het familiedrama dat daar zaterdagavond plaatsvond.

Bij de woning aan de Oesterstraat, waar het drama zaterdag even voor tien uur 's avonds plaatsvond, liggen inmiddels een hoop bloemen en knuffeldieren (foto onder). "Hier zijn geen woorden voor, wat een verdriet. Waarom?? Onze medeleven gaat uit naar de moeder en zoon en buurtbewoners. Heel, heel veel sterkte!” is er te lezen op één van de brieven en kaartjes die bij de gedenkplaats is neergelegd.

In het gemeentehuis aan de Laan van Sint Hilaire in Zierikzee is een condoleanceregister geopend (foto boven). Daar werden vanochtend al diverse reacties geschreven in een condoleanceboek. In de hal van het gemeentehuis is een gedenkplek ingericht. Naast het boek is een kaars neergezet. Er staat geen foto van de omgekomen familieleden.

Op de Christelijke Jan Wouter van den Doelschool, waar het 9-jarige slachtoffer op school zat, is vanochtend al stilgestaan bij het drama. Ook op het Pontes Pieter Zeeman, de middelbare school waar de middelste zoon van het gezin op school zit, is stilgestaan bij het voorval. Aanvankelijk meldde het Openbaar Ministerie (OM) dat deze 15-jarige jongen was overleden, maar dat werd later rechtgezet. Deze misser zorgde aanvankelijk ook voor veel onduidelijkheid en emoties bij de leerlingen en docenten van de school.

Klik hier voor de openingstijden van het stadhuis. De gemeente Schouwen-Duiveland heeft ook een online condoleanceregister.

Zie ook:
- Maandag condoleanceregister in Zierikzee (07-03-2010)
- Veel problemen in gezin Zierikzee (07-03-2010)
- Onderzoek drama nog in volle gang (07-03-2010)
- Al eerder familiedrama's in Zeeland (07-03-2010)
- Doden bij familiedrama in Zierikzee (07-03-2010)

Cris (8-3-2010 om 17:11)
Weer zo'n geval wat voorkomen had kunnen worden We hebben een sterke leider nodig
Ro (8-3-2010 om 16:49)
Aan alle mensen die hebben nagelaten te LUISTEREN... Gecondoleerd met behaalde resultaat
Een vader van 2 kids (8-3-2010 om 15:21)
Ik vind het vreselijk wat er is gebeurt,ik wil de nabestaande heel veel sterkte toe wensen ,hier heeft de politie en hulp instansties een heel grote fout gemaakt .
Petra (8-3-2010 om 14:34)
Pffffffff mijn medeleven gaat uit naar de moeder en broertje die dit drama overleefd hebben ...heel veel sterkte met het verlies wat nog heel erg lang een verlies zal blijven. Duimpje omlaag voor justitie ....weer een fout die een fam en gemeenschap kapot maakt .
Cinderella post (8-3-2010 om 13:10)
Heel veel sterkte aan de moeder en aan de nabestaande van de familie. ik heb zelf ook 1 dochtertje van 16 maanden en 1 op komst maar ik zal zoiets nooit in mn kop krijgen om mijn kids er in mee te nemen :( hier zijn geen woorden voor zo moeilijk vind ik het. Veel liefst xxx