Geen files

Emigratiemogelijkheid niet aangegrepen

Toegevoegd: 11-03-2010, 08.59 uur

ZIERIKZEE - Volgens burgemeester Rabelink zijn er meerdere pogingen ondernomen om het gezin uit Zierikzee dat dit weekeinde het slachtoffer werd van een familiedrama elders onder te brengen. Dat heeft hij laten weten in een nieuwe verklaring.

“Het gezin is een plaats in een opvanglocatie (blijf van mijn lijfhuis) aangeboden, maar het wenste daar geen gebruik van te maken. Het gezin wilde niet weer in de opvang vanwege hun asielverleden en hun eerdere verblijven in asielopvanglocaties”. Volgens Rabelink wilde de familie ook geen woning aangeboden krijgen elders in het land. Ook heeft de overheid gevraagd om te helpen bij een emigratie naar Australië, aldus de burgemeester.

In een brief van eind januari naar het Openbaar Ministerie (OM) in Middelburg: “Inmiddels heb ik meerdere gesprekken gevoerd met het gezin. Hierbij is het dringend verzocht toch een tijdelijke opvang te accepteren vanwege de ernstige vormen van bedreiging en tevens ter voorkoming van ernstige incidenten. Het gezin weigerde hier echter aan mee te werken en houdt vast aan de eigen inzichten. Het moge duidelijk zijn dat de mogelijkheden en bevoegdheden om het gezin in deze situatie te helpen voor de burgemeester thans zijn uitgeput.”

Zie ook:
- Mogelijk huurmoordenaar ingezet (11-03-2010)
- Rabelink bezoekt familieleden drama (10-03-2010)
- 'Vader leed aan ernstige depressie' (10-03-2010)
- Minister wil informatie over drama (09-03-2010)
- Familiedrama: 'Vrouw weigerde hulp' (08-03-2010)
- Zierikzee rouwt om slachtoffers drama (08-03-2010)
- Maandag condoleanceregister in Zierikzee (07-03-2010)
- Veel problemen in gezin Zierikzee (07-03-2010)
- Onderzoek drama nog in volle gang (07-03-2010)
- Al eerder familiedrama's in Zeeland (07-03-2010)
- Doden bij familiedrama in Zierikzee (07-03-2010)

O2 (11-3-2010 om 09:34)
Ik eis ontslag van deze burgemeester. En weg met de rechters die besloten hebben om deze man vrij te laten. Dit is ongehoord. En dan nu zeker de schuld leggen bij het gezin. Walgelijke mensen van de overheid. Erken uw fout.
O (11-3-2010 om 09:27)
Dat gezin moest niet worden aangepakt en verplaats zoals de falende burgemeester, justitie en de rechters zeggen. Die vent moet aangepakt worden. Dat was het gevaar. Deze man moest opgesloten worden of verplaatst.
Danielle (11-3-2010 om 09:21)
Het maakt niet uit waar je heen vlucht, zo een man vindt je uiteindelijk toch wel, ook al doet ie er 2 jaar over om er achter te komen. Mooi is dat, hij blijft op vrije voeten en slachtoffers moeten de rest van hun leven op de vlucht blijven. Man moest worden opgesloten! Achterlijk rechtssysteem!