Vrouw overleden door co-vergiftiging

Toegevoegd: 15-03-2010, 13.40 uur

GOES - In Goes zijn een vrouw en een hond om het leven gekomen door koolmonoxidevergiftiging. Dat heeft de politie bekend gemaakt.

Volgens de politie namen agenten van de politie zondag rond 18.30 uur een kijkje in een woning aan de Ossenhoofdstraat. Een getuige had namelijk gezien dat er een dode hond in de woning lag. De agenten zijn de woning binnengegaan en troffen daar naast de dode hond ook nog een stoffelijk overschot van een vrouw aan.

De vrouw, een 29-jarige Vlissingse en de hond zijn vermoedelijk overleden door koolmonoxidevergiftiging. Medewerkers van de brandweer hebben ter plaatse metingen gedaan waaruit bleek dat het koolmonoxidegehalte vele malen hoger was dan mens (en dier) kunnen verdragen.

Iemand uit zeeland (15-3-2010 om 19:53)
Het is zeker vreselijk wat er is gebeurd en dat het nogsteeds gebeurd dat zie we maar weer. Misschien is het toch verstandig om een co melder teplaatsen bij kachel of cv ketel dan wordt toch nog optijd gewaarschuwd en dan heb je nog kans op in veiligheid te komen.
W Verbeek (15-3-2010 om 19:38)
Mark maakt me ongerust met zijn verhaal dat het zomaar kan gebeuren. waardoor dan ? Zomaar ineens dood, dat moet toch niet kunnen zeker !!! Je hoort de laatste tijd al zoveel verhalen over CO2 en gas explosies. nu is het ineens dichtbij. Ik slaap er allemaal niet beter op.
Marc (15-3-2010 om 19:04)
Beste mensen die zeggen hoe kan dat dan? Nou co -vergiftiging is gevaarlijk en kan vorkomen in het huishouden,zoek het maar op en je zult zien.hoef geen misdrijf te zijn,maar kwestie van onderhoud kachel,geizer enz in huis.
Hennie (15-3-2010 om 18:37)
Hoe is dit toch mogelijk in deze tijd? Iedereen weet van de hoed en de rand (althans zeggen ze) en dan gebeurt er zoites? Onbegrijpelijk! Of zat er meer achter?
M (15-3-2010 om 18:22)
R.i.p tam...
Zoop (15-3-2010 om 17:58)
Oorzaak ?