Stadsgewest twee keer eerste plaats

Toegevoegd: 11-04-2010, 13.08 uur
De brandweer van Arnemuiden tijdens de wedstrijden in Bruinisse
© Foto: Kees Marijs
Door: Manfred Berrevoets
BRUINISSE - Bij de brandweerwedstrijden in Bruinisse zijn zaterdag twee posten van de Stadsgewestelijke brandweer Vlissingen-Middelburg eerste geworden.

De post Torenweg behaalde de eerste plaats met de TAS HD wedstrijd en de post Arnemuiden met de 112 wedstrijd. Bij de 112 wedstrijd was er een ongeval gebeurd met een kettingzaag waarbij één persoon gewond was geraakt. De zaag zat nog in het been en moest met zaagblad en al mee naar het ziekenhuis. Verder was er nog een brand in één van de loodsen met een doorslag naar een zoldertje. Vanaf dit zoldertje was ook nog de zoon van de eigenaar naar beneden gevallen. Deze moest ook gered worden onder dekking van een de eerste straal.

Op de TAS HD baan moest binnen in een bedrijfspand een containerbrand geblust worden. Tevens was er ook een doorslag van de brand naar boven en een aantal slachtoffers.

Voor beide ploegen van de Stadsgewestelijke brandweer is dit de tweede keer achter elkaar dat ze beide de eerste plaats behalen op één dag. Beide ploegen mogen verder naar de gewestelijke wedstrijden in Maasdonk Noord-Brabant op 5 juni.

Ludovicus (11-4-2010 om 14:08)
Van harte mannen! (en vrouwen ook als die in de ploegen zitten natuurlijk)