Grote visserijcontrole Zeeuws-Vlaanderen

Toegevoegd: 17-04-2010, 10.31 uur
Door: Manfred Berrevoets
HOEK - Naar aanleiding van overlastmeldingen van vissers bij de Otheense Kreek in Terneuzen en de Hoekse Kreek in Hoek heeft de politie afgelopen nacht een grote controle gehouden.

Bij de Otheense Kreek werden twee verdachten aangetroffen die zich niet aan de regels hielden. Mensen moeten schriftelijk toestemming hebben van de eigenaar van de Kreek om daar te mogen vissen en er mag 's nachts niet gevist worden. De beide vissers werden voor beide feiten bekeurd (€ 150,- p.p.).

Bij de Hoekse Kreek waren twee verdachten wel in het bezit van de benodigde toestemming, maar ook daar geldt dat er 's nachts niet gevist mag worden. Deze verdachten kregen allebei een bekeuring van € 60,- per persoon.

In de toekomst zal de politie vaker controleren.

stijn (22-9-2014 om 11:44)
Er mag toch op een deel van de kreek snachts gevist worden ?
Clingse visser (19-4-2010 om 09:47)
Goede zaak die nachtelijke controles van politie in samenwerking met de hengelsportvereniging! Je wilt niet weten wat er 's nachts aan de waterkant allemaal gebeurd. En het ergste nog: Hoeveel rotzooi ( tot complete bankstellen!) er wordt achtergelaten.
Zoop (18-4-2010 om 18:39)
@ sherley, dus omdat u een hobby heeft mag u zomaar overal op privé terrein de boel leeg komen stropen zonder ook maar om toestemming te vragen ? volgens mij bent u niet helemaal bij tijd.
Josje (18-4-2010 om 12:09)
DURE VIS
O.winkelman (18-4-2010 om 11:21)
Hey Sherley... als jij hun rommel elke keer op moet ruimen... heb je een dagtaak.. nog te zwijgen over het leed wat die zogenaamde "sportvissers" andere dieren aandoen met hun slingerende haken en lijnen.. verbieden die onzin ..zeker binnen de kom