Geen files

Elf bekeuringen hardrijders Sas van Gent

Toegevoegd: 19-04-2010, 17.20 uur
SAS VAN GENT - Bij een verkeerscontrole in de Zandstraat in Sas van Gent zijn zondag in totaal elf bekeuringen uitgeschreven voor te hard rijden. De controle vond plaats naar aanleiding van klachten van omwonenden.

De omwonenden klagen volgens de politie vooral over het feit dat er veel te vaak te hard gereden wordt. De Zandstraat maakt onderdeel uit van een 30-kilometer-zone. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 59 kilometer per uur.

De agenten controleerden ook nog op andere strafbare feiten. Zo werden er drie bekeuringen uitgeschreven voor het niet dragen van de gordel en één voor het rijden in een auto met een geschorst kenteken. Ook werden vier rijverboden opgelegd voor bestuurders die teveel gedronken hadden. Zij krijgen ook allemaal een proces-verbaal.

De verkeerscontrole vond plaats tussen zondagmiddag 14.00 uur en zondagavond 21.00 uur.

Frank (20-4-2010 om 17:23)
@rene; al 40 jaar. Maar ik bedoel uiteraard op doorgaande wegen zoals de weg waar we hier over spreken.Dat je geen 59 km/h kunt rijden op een woonerf snap ik zelfs...Waar ik me aan stoor is de vergaande betutteling van de NL-er. Wat is er mis met 50 km/h binnen de bebouwde kom?
Rene (20-4-2010 om 14:33)
@Frank ik weet niet hoe lang je al boven je broeksboord uitkomt? Maar 10 tallen jaren geleden zijn er woonerven gekomen en daar is de snelheidslimiet gesteld op stapvoets, dat is dus nog geen 15km/h.
Frank (20-4-2010 om 11:31)
Tjonge,élf overtreders wel...waarvan de hoogst gemeten snelheid 59 km/h was.Wat een crimineel toch.Vroeger was zandstraat gewoon een 50 km/h zone en had deze 'snelheids-duivel' niet eens het nieuws gehaald met 9 km overschrijding! Kom op mensen gaan we over een paar jaar 15 km/h zones instellen?
Peter (20-4-2010 om 10:31)
Inderdaad Rene. Deze controle is verricht op verzoek van omwonenden, tijdens de overlasturen. Dus informatiegestuurde controle. Behoudens de 11 overtreders, waaronder 4 misdrijven dus, gaat er ook nog een preventieve werking van uit. Diverse passanten, aanwonenden en hun bezoekers zien dit ook.
Rene (20-4-2010 om 01:14)
@ Eddie als je goed leest zie dat deze controle 11 niet onschuldige burgers op leverden en dat zijn er waarschijnlijk meer dan controle in een veel stillere nacht.
Eddie (19-4-2010 om 18:47)
Genoeg verkeerscontroles.....s'nachts controleren levert misschien iets meer op dan een vaak onschuldige burger.