Brandweercommandant neemt afscheid

Toegevoegd: 25-04-2010, 09.54 uur
De oude commandant (l) en de nieuwe commandant (r) van het korps Borsele.
© Foto: René Proos
Door: René Proos & Roland de Jong
BORSSELE - Onder grote belangstelling heeft zaterdag Jan de Feijter afscheid genomen als brandweercommandant van het korps Borsele.

Jan werd thuis opgehaald door de nieuwe commandant, Leen van der Maas. Bij de kazerne werd hij opgewacht door een muziekkorps en genodigden. Door burgemeester Gelok van Borsele werd aan Jan de ontslagbrief overhandigd. Ook kreeg hij de zilveren legpenning van de gemeente Borsele uitgereikt.

Na diverse sprekers en het afscheidswoord van Jan, was het tijd voor de commando-overdracht. Hiervoor moest Jan de commandostaf overhandigen aan de burgemeester die op zijn beurt de staf weer overhandigde aan de nieuwe commandant. Nadat de beide commandanten samen het bluswater hadden gedronken, was het tijd voor de receptie.

De dag werd afgesloten met een avond voor de Borselse brandweervrijwilligers. De vertrekkende commandant kreeg van de vrijwilligers een fiets aangeboden als dank voor de vele jaren van fijne samenwerking.

Ronald (25-4-2010 om 10:36)
Gefeliciteerd!