Man met balletjespistool opgepakt

Toegevoegd: 25-04-2010, 23.22 uur
VLISSINGEN - De politie heeft zaterdagavond een 19-jarige Vlissinger aangehouden omdat hij in het bezit was van een balletjespistool.

Tijdens surveillance op de President Rooseveltlaan werden agenten rond 19.15 uur aangesproken door een omstander die vertelde dat er zojuist uit een auto was geschoten met een balletjespistool. De betreffende auto stond een eindje verderop geparkeerd.

Omdat het in Nederland verboden is om in het bezit te zijn van een balletjespistool omdat dit teveel op een 'echt' wapen lijkt, besloten de agenten poolshoogte te nemen. De bestuurder van de betreffende auto werd gevraagd of hij in het bezit was van zo'n wapen. In eerste instantie ontkende hij dit, maar toen de agenten in zijn auto keken, troffen ze onder een stoel het 'wapen' aan.

De bestuurder werd aangehouden en meegenomen naar het politiebureau. Hij verklaarde dat hij het wapen 'voor de grap' had gekocht in het buitenland. Het balletjespistool is in beslaggenomen.

Gianna (30-4-2010 om 19:01)
@Onbekend: misschien moet je de reactie van Adri nog eens goed lezen.... Daar staat namelijk ook nergens dat er in dit geval irritant werd gereden.....
Onbekend (30-4-2010 om 18:20)
Er staat nergens dat er irritant werd gereden of asociaal gedrag werd vertoont. Kijk maar eens op de kermis daar schieten jongetjes van 7,8,9 jaar op elkaar met van die balletjes. Nu is het iemand van 19 en gelijk is het asociaal, terwijl die balletjes niet meer veroorzaken dan een blauwe plek.
De norm (26-4-2010 om 11:14)
@ adri, ja, een normaal persoon, dat zou nog eens opvallen omdat ik er nog nooit één zag.
Adri (26-4-2010 om 09:31)
Waarom willen mensen altijd opvallen door met (speelgoed-)wapens te zwaaien, irritant rijgedrag of wat voor asociaal iets dan ook? Zo weinig zelfvertrouwen? Probeer eens voor de grap op te vallen door NORMAAL MENS te zijn.