Cafes ontruimd na brand Middelburg

Toegevoegd: 01-05-2010, 00.43 uur
MIDDELBURG - In Middelburg zijn diverse cafe's ontruimd als gevolg van een flinke brand. Koninginnedag krijgt daardoor toch nog een vervelend einde.

De brand brak volgens een woordvoerder van de Veiligheidsregio Zeeland rond 23.10 uur uit in de keuken van Cityclub Zanzi Bar op het Tympaanplein aan de Markt. De brand kwam aanvankelijk binnen als een brandgerucht, maar al snel bleek er inderdaad brand te woeden. De brandweer riep aanvankelijk alleen een bluswagen ter plekke, maar al snel volgde ook de inzet van een tweede blusauto en een ladderwagen.

In totaal werden vier cafe's ontruimd: Cityclub Zanzi Bar, Cafe Restaurant "De Vriendschap", Grand Café Brooklyn en Café Seventy Seven. Een groot aantal bezoekers werd geëvacueerd. Volgens de woordvoerder verliep dat ondanks de grote drukte zonder al te grote problemen. De ontruiming werd uitgevoerd door beveiligers, personeel van de horecagelegenheden, politiemensen en marechaussees. Het Rode Kruis stond al snel stand-by, maar hoefde bij de brand niet te worden ingezet.

De schade van de brand bleef volgens de woordvoerder beperkt tot de keuken van de Zanzi Bar. De brand was rond tien minuten na middernacht onder controle. Over de oorzaak van de brand is nog geen duidelijkheid. Deze wordt nog onderzocht.

Zie ook:
- Koninginnedag in Zeeland goed verlopen
- Opvanglocatie deelnemers Koninginnedag

Middelburger (1-5-2010 om 00:56)
Sneu voor de cafés dat de dag zo eindigt!