Brandweerkazerne feestelijk geopend

De nieuwe brandweerkazerne aan de Hertenweg in Nieuwdorp
© Foto: René Proos
Door: René Proos & Manfred Berrevoets
NIEUWDORP - Met behulp van veel brandweer-rood en een stralende zon is zaterdag de nieuwe brandweerkazerne aan de Hertenweg in Nieuwdorp feestelijk geopend.

De dag begon in het verenigingsgebouw met ontvangst van de genodigden. Nadat diverse sprekers hun felicitaties hadden uitgesproken en er symbolisch een luchtfoto was uitgereikt werden de gasten met bussen naar de nieuwe kazerne vervoerd. De vrijwilligers van post Nieuwdorp werden door de burgemeester in een brandweervoertuig van de oude naar de nieuwe kazerne gebracht.

De Heer Gelok, burgemeester van Borsele, verklaarde met het openen van de deuren de kazerne officieel voor geopend. Onder het genot van een hapje en een drankje konden de genodigden daarna de kazerne bezichtigen.

Tijdens de open middag konden andere belangstellenden de kazerne bekijken en nader kennis maken met verschillende hulpverleningsvoertuigen. Met de ladderauto uit Goes konden de kinderen alles eens vanuit de lucht bekijken. Daarnaast stond er de eigen tankautospuit van de post Nieuwdorp, het hulpverleningsvoertuig uit Borssele, de Siv uit Borssele, een ambulance en was er een springkussen.

Het Schuimblusvoertuig van post Borssele gaf onder toeziend oog van vele kinderen nog een demonstratie met het water-kanon. De post Nieuwdorp van Brandweer Borsele mag terugzien op een mooie dag en kan de toekomst tegemoet met een mooie functionele kazerne.

Nieuwdorper (26-5-2010 om 19:18)
Op zich een mooie kazerne op een prima locatie. Alleen die 'roosters' aan de wanden zijn nu niet echt fraai. Als gemeente hoor je toch een klein beetje het voorbeeld te geven met 'duurzaam bouwen' vind ik. Die paar ton ijzer als 'versiering' is volgens mij niet echt duurzaam! Een gemiste kans, want volgens mij had de geldpot best op een andere nuttige manier leeggemaakt kunnen worden!
Tholen (23-5-2010 om 00:45)
Van harte gefeliciteerd! Ziet er netjes uit!
Arjan (22-5-2010 om 21:26)
Gefeliciteerd met jullie onieuw onderkomen en jubileum.