OM: Boer schuldig dodelijk ongeluk

Toegevoegd: 24-06-2010, 20.36 uur
MIDDELBURG - De officier van justitie in Middelburg heeft donderdag tegen een  50-jarige inwoner van  Biervliet een boete van 10.000 euro en een voorwaardelijke taakstraf van zestig uur geëist.

De agrariër was aan het werk op zijn land met de oogst van wortelen en veegde na ieder transport de weg schoon. Ondanks dat schuiven bleek de weg dermate glad dat enkele wagens weggleden. Een  - gezien de omstandigheden - te hard rijdende 32-jarige automobilist uit Aardenburg kwam eveneens in een slip, belandde op 8 december 2008 tegen een boom en overleed ter plaatse.

Volgens het Openbaar Ministerie had M. de weg niet voldoende schoongemaakt en werd hem dood door schuld verweten. Uitspraak over twee weken.

Zie ook:
- 08/12/2008: Dodelijk ongeluk IJzendijke

DeVonk (9-7-2010 om 01:38)
In de reacties zie ik een hoop symphatie voor de nabesaanden. Vergeet alleen niet dat ook de betreffende boer dit kan lezen en met jullie beschuldigingen moet leven. Jullie zeggen dat er niet te hard gereden is. Klopt dit bericht dan niet ? Het is al erg genoeg wat er gebeurd is.
Marc (26-6-2010 om 15:24)
Misschienis de banden van een tractor schoonmaken voor ze de weg oprijden een betere oplossing
H (26-6-2010 om 06:49)
Nogmaals, hij reed niet te hard en dat is een feit! Die avond zijn er vele auto's en ook vractwagens in de slip gegaan daar. Er zijn meerdere telefoontjes richting de politie gegaan met de melding dat het stukje wegdek daar levensgevaarlijk was. Waarom hebben zij geen actie ondernomen op dat moment?
Natacha beaucarne (26-6-2010 om 01:04)
Mensen denk toch eens na voor je een mening schrijft en denk eens aan de familie die iedere dag vol van verdiet zitten. Deze jongen is overleden aan het slordige werk van een boer die wel het leven koste van een hele lieve jongen die niet te hard reed.
Jaimy (26-6-2010 om 00:01)
Nogmaals :er is niet te hard gereden ...daar is onderzoek naar gedaan. Iedereen geeft maar weer zomaar zijn mening zonder echt te weten hoe het inelkaar steekt Stop daarmee. En dan nog wat er schrijft iemand over boerenwegen NOU DEZE WEG MAG JE 80 !!!!!
Chantal (25-6-2010 om 22:49)
Wat een verschrikkelijk drama voor alle betrokkenen!!!