1 file van totaal 3 km

Verwarring over toestand vrouw

Toegevoegd: 09-07-2010, 10.34 uur - Update: 09-07-2010, 12.34 uur
TERNEUZEN - De vrouw die woensdag zwaargewond raakte bij een ongeluk op de grens bij Sas van Gent is nog in leven. Dat laat de politie Zeeland weten.

Eerder vandaag ontstond verwarring toen Voetbalvereniging Terneuzen, waar de man van de vrouw lid van was, op haar website het bericht naar buiten bracht dat de vrouw inmiddels in het ziekenhuis zou zijn overleden. De man was ook betrokken bij het ongeluk. Hij was op slag dood.

De politie heeft inmiddels de foutieve informatie rechtgezet en verklaard dat de vrouw nog in leven is, maar nog wel zwaargewond in het ziekenhuis ligt. De informatie op de website van de voetbalclub is inmiddels aangepast. Komende zondag wordt er in de kantine van de club stilgestaan bij het drama.

Gisteren werd bekend dat de Belgische politie en justitie het onderzoek naar het ongeluk hebben overgenomen van de Zeeuwse politie. Het Belgische parket heeft laten weten dat het rijbewijs van de vrachtwagenbestuurder is ingenomen. Hij zou te onvoorzichtig hebben gereden toen het ongeluk plaatsvond.

Zie ook:
- 'Trucker zag fietsers Sas niet' (08-07-2010)
- Dode en zwaargewonde in Sas van Gent (07-06-2010)

B. (10-7-2010 om 23:03)
Klopt, dat verbodsbord.De fietsers reden op het fietspad.De truck heeft een stuk fietspad gebruikt en is toen terug gestuurd, na de aanrijding. Dit staat in andere(o.a. Belgische) berichten.
Och ja. (10-7-2010 om 18:54)
@MK Het verbodsbord staat 300 meter NA daar waar de fietsers zijn aangereden. Eerst even goed lezen voordat je wat roept.
Mk (10-7-2010 om 12:19)
Ik ben er niet bij geweest maar zag op de foto duidelijk een VERBODSbord voor fietsers en bromfietsers, word het geen tijd om de wet eens te veranderen om fietsers en voetgangers en brommers altijd het gelijk te geven? JA. heel erg tijd.
Handen aan het stuur (9-7-2010 om 19:55)
Wat denk je van niet handsfree bellen of in de papieren aan het kijken??? Zat vandaag ook weer zo'n halve zool achter me op de A58.
B.g. (9-7-2010 om 13:29)
Ik ben er niet bij geweest, maar als je toch 2 fietsers tegelijk over het hoofd ziet wat ben je dan aan het doen?? ik wens iedereen veel sterkte bij dit vreselijke verlies, ook de chauffeur sterkte, hopelijk is hij onschuldig