Onrust na WK-finale voetbal

Toegevoegd: 12-07-2010, 15.28 uur
Door: Manfred Berrevoets
MIDDELBURG - In Zeeland is het rond middernacht op enkele plaatsen onrustig geworden na de WK-finale. In veel plaatsen bleef de overlast beperkt.

Het opvallendste incident vond rond middernacht plaats in Hulst. Na de wedstrijd waren er nog enkele honderden supporters op straat. Tussen hen ontstonden enkele opstootjes.

Na wat onderlinge vechtpartijtjes keerde een deel van de menigte zich tegen de politie. Dit gebeurde in de omgeving van de Lange Nieuwstraat. Door de groep uit elkaar te halen, kon de politie de orde weer herstellen.

Uiteindelijk werden in Hulst drie personen aangehouden. Eén voor openbare dronkenschap en twee voor openlijke geweldpleging.

Frans (13-7-2010 om 23:56)
@Hulst, ah, dat verklaart veel. Ik vond al dat er opvallend veel Belgen aanwezig waren.
Hulst (13-7-2010 om 11:19)
Wel leuk als middelburg er even bij vermeld dat er geen hulstenaren bij dit incident betroken waren maar 2 voetbal clubs uit belgie met elk 100 man die hadden afgesproken om een holigan vete in hulst te komen uitvechten.
Francois (12-7-2010 om 22:22)
Ach je hebt altijd randdebielen die na een paar biertjes niet meer op aarde zijn en niet meer normaal kunnen reageren... Ik hoop dat ze ook zoiets in Zeeland kennen als snelrecht en dat ongeregeldheden tijdens zulke evenementen zwaarder bestraft worden. Je verpest het immers voor de rest.
Oi (12-7-2010 om 17:26)
Ga je loss met oranje , ben blij dat het over is al dat clown gedoe op naar clubvoetbal !
Van barsten (12-7-2010 om 17:18)
Gezellig dat voetbal.