Wielrenner gewond na val Zierikzee

Toegevoegd: 21-07-2010, 18.23 uur
Door: Manfred Berrevoets
ZIERIKZEE - Een groepje wielrenners uit Roosendaal was vandaag een eind aan het fietsen in Zeeland. Op de Boerenweg in Zierikzee stopte een gedeelte van het groepje om op de kaart te kijken. Dit werd over het hoofd gezien door een ander groepslid, een 73-jarige man uit Roosendaal.

De 73-jarige Roosendaler moest dus vol in de remmen om een aanrijding met de overige groepsleden te voorkomen. Hij kneep hierbij zijn voorrem hard in en sloeg daardoor over de kop.

De man kwam met zijn gezicht vol op de straat terecht en liep een dik oog, een gebroken neus en een gebroken jukbeen op. Hij is overgebracht naar het ziekenhuis.

C.sonke (26-7-2010 om 07:18)
Niet de groep stopte om op de kaart te kijken maar een andere wielertoerist stond midden op het fietspad te kaart te lezen waardoor de groep af moest remmen. Deze persoon bekommerde zich in het geheel niet om de gevallen fietser.
Leo Goorden (25-7-2010 om 14:48)
Ik ken deze man, iemand die ALLES voor een ander over heeft. Hij is zwaar gewond heeft een dwarslaesie en is vanaf zijn armen verlamd! Het ergste voor hem is dat hij nu afhankelijk is van de zorg van anderen en nooit meer zelf mensen kan helpen! Ik wens hem en zijn kinderen heel veel sterkte toe.
Ed (22-7-2010 om 19:49)
Al eens gezien hoeveel wielrenners ongelooflijk asociaal "fietsen" over de weg. Ik moet ook maar elke keer uitwijken, omdat zij denken dat zij de enige op de weg zijn.
Ronald (22-7-2010 om 12:11)
@DD. Hoeveel automobilsten moeten een noodstop maken omdat ze niet verder kijken dan de neus van hun auto. Misschien is het jouw ook al eens overkomen. Wie zegt er overigens dat ze aan het racen waren??? Ik hoop dat de man snel hersteld en nog vele jaren mag fietsen (op de racefiets)
Thoolse (22-7-2010 om 08:57)
73 jaar en dan nog wielrennen,respect hoor! van harte beterschap!
DD (21-7-2010 om 23:22)
Waarmee maar weer eens bewezen is dat veel wielrenners niet verder kijken dan het stuur van hun fiets. Nu is het een ploeggenoot, soms is het een mede-weggebruiker. Wil je racen op de fiets, ga dan lekker op een wielerbaan rijden!