Zoekactie naar vermiste zwemmer

Toegevoegd: 25-07-2010, 14.35 uur
Door: Manfred Berrevoets
OUWERKERK - Zaterdag aan het begin van de avond is de Reddingsbrigade Zierikzee-Duiveland gealarmeerd voor een vermiste zwemmer bij de Zuidbout, beter bekend als het strandje van Ouwerkerk aan de Oosterschelde, het bewakingsgebied van de reddingsbrigade.

De hulpverleningsinstellingen waren gealarmeerd, via de verkeerspost Wemeldinge, door een ongeruste moeder die haar zoon, met een leeftijd van half de 20 jaar, al drie kwartier vermistte. Hij was gaan zwemmen vanaf het strand.

Ongeveer 10 minuten na de alarmering van de Reddingsbrigade waren de eerste leden op bij de uitrukpost van de brigade aanwezig op het strandje van Ouwerkerk . De zoon was in de stroming rond de pier terecht gekomen en kon zo de kant niet meer bereiken.

Ter plaatse bleek de zoon te zijn opgepikt door een passerend zeiljacht. Na te hebben vastgesteld dat alles in orde was met de drenkeling zijn de leden van de Reddingsbrigade weer huiswaarts gekeerd. Eveneens waren de boten van de KNRM gealarmeerd, echter was niet meer noodzakelijk dat deze ter plaatse kwamen.

Inmiddels is de reddingspost aan het strandje van Ouwerkerk al weer verscheidene dagen geopend geweest. De strandwachten verleende diverse badgasten een ehbo verzorging. Ook kregen de leden, eerder dit seizoen, te maken met een slachtoffer met onderkoelingsverschijnselen.

De strandpost van de Reddingsbrigade Zierikzee-Duiveland wordt bemant met vrijwilligers, indien de reddingsbrigade voldoende vrijwilligers heeft is de post geopend.

Onder andere voor de postbemanning is de club nog opzoek naar meedewerkers, meer informatie is te vinden op www.rbzd.nl of te verkrijgen via [email protected]. De reddingsbrigade is telefonisch bereikbaar op nummer: 0638 76 89 23.

Dima (26-7-2010 om 08:38)
Groot respect voor de vrijwilligers van de Reddingsbrigade !!