Boete na dodelijk ongeluk

Toegevoegd: 26-07-2010, 14.39 uur
MIDDELBURG - Een 25-jarige vrouw uit Kortgene is maandag door de rechtbank in Middelburg veroordeeld tot zevenhonderd euro boete en een voorwaardelijke rijontzegging van drie maanden. Er was een taakstraf van honderd uur en een rijontzegging van een half jaar geëist.

Op 1 februari van dit jaar reed zij met haar auto over de donkere Kortgeenseweg toen ze plotseling een rood achterlichtje zag. Zij kon de fietser niet meer ontwijken en raakte die van achter. Het slachtoffer, een zestigjarige vrouw, kwam daarbij om het leven.

Het tenlastegelegde 'dood door schuld' vond de rechtbank echter niet bewezen. Wél viel haar  te verwijten viel dat zij haar auto niet op tijd  tot stilstand had weten te brengen. Ook sloot de rechtbank niet uit dat het achterlicht van het slachtoffer niet goed had gewerkt.

Zie ook:
- 01/02/2010: Vrouw overleden na ongeluk Kortgene

Judge dredd (28-7-2010 om 10:20)
Ik vind het een vrijbrief voor moord, je zegt gewoon dat de verlichting het niet deed en dan krijg je een flut strafje. er is er iemand gewoon dood gereden hoor ! bah! de rechtspraak in nederland wordt steeds walgelijker ! geen respect meer ervoor hier !
Judge dredd (28-7-2010 om 10:17)
Belachelijk, omdat zogenaamd het achterlicht niet goed gewerkt zou hebben wat nooit vast te stellen is krijgt men een flauw strafje voor het veroorzaken van de dood ? bewijs maar eens dat de automobilist wel op zat te letten en niet mat een telefoon zat te trutten. wie was hier nu de aangeklaagde ?
Joost (28-7-2010 om 10:15)
Er is wel iemand door dit ongelukje om het leven gekomen hoor. Als dat dan je moeder of oma is vind je de straf waarschijnlijk veel te laag.....
René (27-7-2010 om 15:15)
Het tenlaste gelegde is niet bewezen dus straf?? En in mijn ogen nog hoger ook?? Waar komen die rechters vandaan?? Moet nu echt eens klaar zijn met deze scheef getrokken nonsens.. Een ongeluk een ongeval noemen maakt het nog steeds geen misdrijf! Respect voor onze rechtspraak? Inmiddels nul..
Marco (27-7-2010 om 09:06)
Ik snap dit niet, hoe zit het dan bij al die andere ongelukken waar doden bij zitten? Wat krijgen die bestuurders dan? (niet dat het moet) Echt, inderdaad, Nederland is raar bezig. Al was het op klaar lichte dag kan je er niks aan doen. Daar krijg je die overledenen niet mee terug met die boetes.
Mike (26-7-2010 om 22:29)
Hoe je af en toe fietsers tegen komt met geen of slechte verlichting,,die kunnen ze beter zo'n boete geven,en te laat remmen?reed hier s'nachts op een polder weg,dacht dat er een motor in de verteaankwam,stond ineens een trekker voor m'n neus met 1 kapotte lamp,soms zeer slecht te zien.