Vrouw op scootmobiel mishandeld

Toegevoegd: 09-08-2010, 23.10 uur
Door: Manfred Berrevoets
WESTKAPELLE - Op de Grindweg in Westkapelle is maandag tussen 18.30 en 19.00 uur een 65-jarige vrouw uit de gemeente Veere door een onbekende man enkele keren op het hoofd geslagen.

De vrouw reed op haar scootmobiel over het fietspad in de richting van Zoutelande. Uit tegenovergestelde richting kwamen vier fietsers. De vrouw in de scootmobiel gebaarde dat de fietsers een beetje opzij moesten, omdat zij al heel dicht tegen de berm reed.

Echter de fietsers riepen dat de vrouw opzij moest en één van de fietsers zette zijn fiets toen dwars op het fietspad. De vrouw reed met haar scootmobiel tegen de fiets omdat, zoals zij verklaarde: een scootmobiel geen remmen heeft maar afremt op de motor; dus kon zij niet tijdig stoppen.

Daarna kreeg zij van de fietser enkele vuistslagen tegen haar hoofd. Daarna reden de vier fietsers weg en de vrouw hield er een flinke hoofdpijn aan over. Zij deed aangifte van mishandeling.

Sandra (11-8-2010 om 23:47)
Scoutoe, die scootmobiel rijdt op accu. En als ik de bewegingshendel los laat, sta ik acuut stil. Het is mijn enige vervoermiddel. Je bent voetganger of fietser, net waar je op dat moment rijdt. Respect voor elkaar helpt. Heel veel sterkte voor de mevrouw. Ik hoop dat ze nog zal durven rijden.
Wim (11-8-2010 om 22:12)
Ing .maar u moet toch toegeven dat er veel en dan spreek ik over derde leeftijders er misbruik van maken. Wat niet wegneemt dat slaan niet hoort daar ben ik van overtuigt maar dat er mensen zich er kunnen aan ergeren daar ben ik ook van overtuigt
Wim (11-8-2010 om 22:08)
Poe poe (11-8-2010 om 19:06)
@ pff, wat dan ? moet iedereen anders dan maar uit de weg zodat de scootmobiele mens ongehinderd vol gas kan doorscheuren ?
B. (11-8-2010 om 18:28)
Een scootmobiel is erg gevaarlijk, ze kantelen erg snel om. Nadeel dat de bestuurders niet altijd de regels weten. Maar dit geval,goed ze is tegen de fiets gereden, had die fiets maar gewoon door moeten fietsen en haar niet de weg blokkeren!!! Of die dingen in 1x stilstaan weet ik niet.
Sandra (11-8-2010 om 17:22)
Scoutoe, de mijne staat direct stil zodra ik de hendel los laat. Ze werken op een accu. Ik ben er heel erg blij mee, ik kan me hiermee verplaatsen, maar er moet verdraagzaamheid zijn van beide kanten. Heel erg dat dit die mevrouw is overkomen en ik wens haar veel sterkte.