Catemaranzeiler blijkt zelfredzaam

Toegevoegd: 24-08-2010, 20.19 uur
De catamaranzeiler kon zijn bootje zelf weer overeind trekken.
© Foto: Lourens Riemens
THOLEN - Dinsdagmiddag is in de Thoolse vluchthaven een catamaran omgeslagen. De zeiler bleek gelukkig zelfredzaam.

Door de hevige windstoten kwam het bootje op zijn zijkant terecht. De opvarende wist na ongeveer een half uur zijn bootje weer recht te krijgen. Vanaf een steiger probeerden omstanders de man door het geven van tips te helpen.

Toen de man zijn bootje eenmaal overeind had, kon hij het ruime sop weer op.

Iwan (25-8-2010 om 12:48)
Wat is hier zo zelfredzaam aan? wat Herman zegt, catamarans zijn makkelijk zelf overeind te krijgen. In ieder geval zolang de catamaran niet verder doordraait, dan wordt het een heel ander verhaal.
Jaap Vergeer (25-8-2010 om 11:26)
Goede catamaran zeiler dus. Dat paniekerige gedoe is niet echt nodig. Op de kleine meren in ons land gebeurt dit vaker en je ziet sommigen in een wip weer aan boord klauteren en verder varen. De stuurlui aan de wal leiden alleen maar af lijkt me.
Herman (25-8-2010 om 07:57)
Nagenoeg alle kleine catamarans zijn door de eigen bemanning weer overeind te krijgen, mits de kennis er is. Gelukkig maar, ander had de reddingsbrigade het wel erg druk. Deze foto's laten goed zien hoe de procedure werkt.
Arno (24-8-2010 om 21:21)
Deze catamaran behoorde toe aan een opvarende van een daar afgemeerd binnenschip, de omstanders waren oa zijn collegas, die de beste stuurlui aan wal waren.
Harry (24-8-2010 om 21:12)
Omstanders geven tips vanaf de steiger! waarom staan de beste stuurlui altijd aan wal? Maar eindelijk eens een leuk positief bericht!!! Of gaat er nu weer 1 of andere mafkees lopen zeiken over dit of dat.