Geen files

Dode bij ongeval met paardenkoets

Toegevoegd: 28-09-2010, 14.50 uur - Update: 28-09-2010, 21.23 uur
Door: Manfred Berrevoets
VLISSINGEN - Op de Nieuwe Vlissingseweg is dinsdag rond 13.00 uur een ernstig ongeval gebeurd met een paardenkoets. Bij het ongeval is een 75-jarige man uit Middelburg om het leven gekomen.

Een 58-jarige automobiliste uit de gemeente Veere reed richting Middelburg en botste door nog onbekende oorzaak achterop de paardenkoets met daarvoor twee paarden. Op de koets zaten een 53-jarige vrouw en een 75-jarige man beiden afkomstig uit Middelburg.

Door de klap van de aanrijding belandden zij in de berm en raakten daarbij zwaargewond. Ze zijn overgebracht naar het ziekenhuis in Vlissingen. De 75-jarige man is hier aan het eind van de middag aan zijn verwondingen overleden.

Eén van de paarden raakte eveneens zwaargewond en is door een dierenarts uit zijn lijden verlost. Het andere paard is overgebracht naar een manege .

De Nieuwe Vlissingseweg is aan beide zijden enige tijd afgesloten geweest voor het verkeer.

Eef (28-9-2010 om 21:36)
Sterkte voor de nabestaanden
Elise (28-9-2010 om 21:15)
Vreselijk voor de paarden en de mensen, ik leef met ze mee.
Corina (28-9-2010 om 21:12)
Sterkte aan de familie van de overleden koetsier...
Paardenliefhebber (28-9-2010 om 20:50)
Het is helaas de laatste tijd wel raak met koetsjes. Is de huidige maatschappij op dit moment te gehaast en te veel met zichzelf bezig, zodat er geen ruimte meer is voor dit soort erfgoed? Of is er een ander oorzaak? Dit had niet gehoeven. Geef elkaar de ruimte en hou een beetje rekening met elkaar.
Marjolien (28-9-2010 om 19:27)
Ze stonden samen zo mooi voor de koets, altijd een plezier voor het oog!
Vz-er (28-9-2010 om 18:53)
Wat erg voor alle betrokkenen.Wij zagen deze koets nog rijden rond 12 uur,het zag er zo feestelijk uit met een ouder echtpaar erin,we dachten dat ze een jubileum vierden.Triest hoor.Ook van het prachtige paard.Heel veel sterkte voor iedereen.