Geen files

Brandweer gaat weekmarkten langs

Toegevoegd: 12-10-2010, 14.36 uur

MIDDELBURG - In het kader van de Zeeuwse Week van de Veiligheid gaan preventieteams van de brandweer maar liefst 27 Zeeuwse weekmarkten langs.

De preventieteams zullen bezoekers van de weekmarkten aanspreken met de vraag: "Wat doe jij bij brand?". Daarnaast geven ze tips hoe je je huis brandveilig kunt maken, waar je het beste rookmelders kunt plaatsen en leggen ze uit wat je moet doen als er toch brand uitbreekt. Op een aantal weekmarkten wordt de brandweer vergezeld door de politie. Op de website www.vrzeeland.nl is te vinden waar de preventieteams op welk moment staan.

Het thema van deze week is 'Samenwerking maakt de Zeeuwse veiligheid krachtig'. Het doel is overheid, organisaties en burgers attent maken op veiligheid. De Week van de Veiligheid is een initiatief van: Veiligheidsregio Zeeland, Politie Zeeland, Brandweer Zeeland en GHOR Zeeland. Zaterdag ging de week van start met regionale vaardigheidstoetsen van de brandweer.

Als afsluiting van de Zeeuwse Week van de Veiligheid organiseert de brandweer in Zeeland op zaterdag 16 oktober a.s. een fietstocht door de provincie. Niet zo maar een fietstocht, maar een fietstocht voor het goede doel, de Brandwonden Stichting. Vertrek vindt plaats vanuit diverse kazernes om, gehuld in een Agu-fietsshirt, via een mooie route (geschikt voor ervaren en onervaren fietsers) met zoveel mogelijk mensen te finishen op het Abdijplein in Middelburg.

Natuurlijk is de finish niet het einddoel, maar met z’n allen zoveel mogelijk geld inzamelen voor de Brandwonden Stichting! Ook politiemensen hebben zich aangemeld voor de fietstocht. Een mooie afsluiting van een week waarin de aandacht voor sociale en fysieke veiligheid en krachtenbundeling daarin centraal staat.

Wil jij ook je steentje bijdragen? Kom dan zaterdagmorgen 16 oktober naar het Abdijplein in Middelburg. Om 12:00 uur zal daar het fietspeloton finishen. Het Abdijplein wordt voor deze gelegenheid feestelijk ingericht en natuurlijk ontbreekt een collectebus van de Brandwonden Stichting hier niet zodat ook jij je bijdrage kunt leveren!

Danny (13-10-2010 om 08:26)
Mooie actie van de brandweer! Ik vind het goed dat het weer eens onder de aandacht komt want vele weten echt niet wat te doen bij brand. Het is toch erg verstandig je goed in te laten lichten want een brand kan vooral in huis vlug ontstaan.