Autoracers betrapt in Middelburg

Toegevoegd: 05-11-2010, 09.55 uur

MIDDELBURG - De politie heeft donderdagavond in Middelburg ingegrepen tijdens een racewedstrijd met twee personenauto's in Middelburg.

Een agent zag rond 21.15 uur twee personenauto's tegen elkaar racen op het Groene Woud in Middelburg. Op de Nieuwe Vlissingseweg reed de ene auto met een gangetje van 110 kilometer per uur en de ander met 130 kilometer per uur.

In de Paul Krugerstraat in Vlissingen werd de hardst rijdende auto gestopt en de bestuurder hiervan, een 19-jarige jongen uit de gemeente Veere, is een boete aangezegd. Het boetbedrag is nog niet bekend. Dat wordt namelijk later bepaald door de officier van justitie.

De inzittenden van de andere auto, die wist te ontkomen, hoeven niet blij te zijn dat zij er onderuit zijn gekomen. Bij de eigenaresse zal binnenkort ook een acceptgiro in de brievenbus vallen.

Zoltan (23-11-2010 om 12:43)
Ach ik heb niks tegen racen. Zolang ze maar geen andere slachtoffers in het verkeer maken. Ik heb dan ook geen medelijden als ze zelf verongelukken of zich zelf kapot rijden, ze doen dit immers vrijwillig. Have fun :-)
Driver (23-11-2010 om 11:18)
Ja kom laten we een bedrag uit de belasting pot halen om wat asfalt aan te leggen zodat dwazen kunnen laten race. Als men wil race gaat men naar plaatsen waar het wel kan en mag . Zoals je in een zwembad kan zwemmen, in een skihal kan skieen dus op circuit kan race.
Gas er op (10-11-2010 om 09:45)
Gewoon de oude veerhavenweg in Vlisisngen (weg naar de boot)voorzien van een lap asfalt en daar gecontroleerde sprints houden. Burgers blij door minder overlast, racers blij omdat het gas er op kan. Gaat al jaren goed in Drachten...
Me (9-11-2010 om 19:30)
Het was maar een honda en een seat weet ik namelijk en die jongen is er nog goed vanaf gekomen want wiat met een zielig verhaal een paar km eraf weten te praten. en dat meisje in die seat is er niet aanontkomen maar mocht gewoon doorrijden. EN de politie was alleen en niet met 2 man.
The legend (7-11-2010 om 12:35)
Wanneer komen er legale races?Staat racen is eigen risico met de dood als gevolg.Is goed,maar race alleen als er geen overig verkeer is.Auto racen is het mooiste wat er is!!!!
Pink (6-11-2010 om 16:20)
@Edje; die 130 km/pu is waarschijnlijk zijn of haar piek geweest, en ze beboeten het gemiddelde over de trajectmeting. Ook word er een wettelijke correctie van 4 km geloof ik afgehouden.