Reanimatie drenkeling Cadzand

Toegevoegd: 20-11-2010, 17.15 uur
CADZAND - In de haven van Cadzand is vanmiddag een sportvisser onwel geworden. Hij moest worden gereanimeerd.

Het slachtoffer werd 13.05 uur in zijn bootje niet goed. Hij wilde daarom terug naar de kant varen. De man zette het bootje in zijn achteruit en viel hierdoor voorover. Het bootje begon rondjes te draaien.

Een medewerker van de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM) ging hierop zwemmend naar het bootje. Hij trof daar de onwel geworden man aan. Op de kant werd de man gereanimeerd en er werd een traumahelikopter uit België opgeroepen.

De man is uiteindelijk met een ziekenauto naar een ziekenhuis in Brugge gebracht. Slechts een klein deel van de eveneens gealarmeerde brandweerwagens werd daadwerkelijk ingezet. Onder meer duikteams uit Tholen, Terneuzen en Goes werden opgeroepen, maar deze hoefden niet ter plaatse te komen.

Jack (22-11-2010 om 22:07)
Er moet altijd een extra duikploeg aanwezig zijn. De wettelijke eisen zijn aangescherpt na diverse ongevallen met brandweerduikers. Tholen was op de kazerne aanwezig op het moment van de melding en zijn meteen uitgerukt. Net voor Goes konden ze omdraaien omdat de drenkeling op de kant was.
Ikke (22-11-2010 om 16:38)
Eigenlijk zou de redactie dit soort discussies niet moeten toelaten ,als je ziet hoe mensen reageren en elkaar oeverloos afmaken. Denk toch eens een keer aan de nabestaanden,die zitten hier echt niet op te wachten. Enne Piet,verbeter de wereld en begin vooral bij jezelf........
Anoniem (22-11-2010 om 12:09)
Ondertussen weet ik dat de man inmiddels is overleden. Het was een toegewijde ondernemer die inderdaad veel te vroeg is overleden. Ik wens de nabestaanden veel sterkte toe.
Jaja (22-11-2010 om 07:42)
@piet omdat jij niet meer belasting wil betalen staan er in terneuzen niet genoeg duikers om een heel team te maken! daarom moeten tholen en goes komen! mensen uit goes zijn bij de voor de tunnel al weer omgedraaid! de melding was ook man overboord, vind je het gek dat er dan duikers op af komen?
Anoniem (21-11-2010 om 09:39)
@Piet: Er stond wel het leven van een goed man op het spel. Dan zet je toch alles op alles om een leven te redden! Niet alleen egoïstisch zijn en denken aan geld. Het ging hier om een leven!
Gerrit (21-11-2010 om 07:05)
@ Piet, als jouw huis , of als er iets gebeurd met jouw of je fam. wil je toch ook geholpen worden!!!!!!!!!!!!!!!! en die belasting moet je toch betalen. en die paar centen tegenover een mensenleven?? denk eens na voor je klakkeloos hier iets neerzet!!!