Uitslaande brand scoutinggebouw

Toegevoegd: 03-12-2010, 09.25 uur
AXEL - Een felle uitslaande brand heeft vanochtend vroeg scoutingverening 4-Ambachtengroep uit Axel ernstig gedupeerd.

Rond 06.40 uur werd opgemerkt dat er flink wat vlammen te zien waren nabij de Sportweg in de Zeeuws-Vlaamse plaats. Al snel bleek dat het ging om het gebouw van de scouting aan de Bosweg. Bluswagens uit Axel en Zuiddorpe en een hoogwerker uit Hulst werden opgeroepen om de brand te bestrijden.

Toen de brandweer arriveerde sloegen de vlammen uit het complex. De brandweer had geruime tijd nodig om het vuur onder controle te krijgen. Rond 08.20 uur kon het sein brand meester worden gegeven. Het gebouw is zeer zwaar beschadigd.

Brandstichting
De oorzaak van de brand vanochtend is nog niet bekend. Een opmerkelijk feit is echter wel dat vorige week in de nacht van dinsdag op woensdag werd ingebroken in hetzelfde gebouw. Toen werd ook geprobeerd brand te stichten. De politie heeft de zaak in onderzoek.

Dmt (3-12-2010 om 23:30)
Dit is weer echt verschrikkelijk.. Ons gebouw is ook jaaaren geleden in de fik gestoken, Ik ken het gevoel nog maar al te goed.. Heel veel succes uit Terneuzen!
J.Schram (3-12-2010 om 15:40)
Deze vent moet hard aangepakt worden. De scouting is hier weer de dupe van,zeker met de feestdagen.
Ikke (3-12-2010 om 12:25)
Vervolg: het is ook en gemakkelijk doelwit, omdat de gebouwen meestal in een rustige omgeving staan en ze weten dat er toch niemand in de buurt is. ik wens de scouting doorzettingsvermogen en een vlugge opbouw van hun clubhuis
Ikke (3-12-2010 om 12:24)
Jammer dat sommige mensen niet van de gebouwen van scouting kunnen afblijven. in het land gebeurd het meer dat er een scoutinggebouw door vandalisme afbrand.
K (3-12-2010 om 12:21)
Heel erg zonde dat dit nu moest gebeuren na diverse pogingen tot, waarom word zo'n pand niet bewaakt door politie of bewaking? wat hebben de brandstichters er aan om het bloed zweet en tranen van de vrijwilligers te vernielen, laat ieder zijn hobby uitvoeren!!
... (3-12-2010 om 11:47)
@ rob van der klugt: Je hebt helemaal gelijk. Ik ben zelf actief @ scouting terneuzen, allemaal dierbare herinneringen: zomerkamp, foto's/weekendjes, materiaal. Alles is weg. Wie haalt zo iets in zijn hoofd : dan ben je gewoon ziek ze moeten hulp inschakelen voor deze persoon(en)