Bijzondere bijeenkomst KNRM

Hugo de Ridder en Kees den Hollander ontvangen de oorkonde
© Foto: KNRM
Door: KNRM
VEERE - De redders van het KNRM reddingstation Veere hebben met een gezellig etentje in de Jachtclub teruggeblikt op het seizoen 2010.

De gehele bemanning met partners inclusief de Plaatselijke Commissie werden tijdens deze bijeenkomst blij verrast door de aanwezigheid van Frans Minneboo. Minneboo voerde namens de onlangs opgeheven St. Reddersmonument Veere het woord en bedankt de Veerse redders nogmaals voor hun inzet in de voorbereiding tot de realisatie van het Reddersmonument.

Dit maritieme gedenkteken ter ere van de Veerse redders werd afgelopen voorjaar tijdens een feestelijke bijeenkomst onthuld. Die dag werd tevens ook de nieuwe reddingboot Oranje feestelijk gedoopt en officieel in gebruik genomen. Als blijk van dank en waardering overhandigde Minneboo namens de SRV een model kunstwerk van Toos van Holstein van het Reddersmonument en sprak daarbij de wens uit dat het kunstwerkje een mooi plekje in het boothuis zou krijgen.

Verder maakte Minneboo bekend dat het batig saldo van de opgeheven SRV (+ €4000,-) op de rekening van de KNRM Veere zal worden bijgeschreven. De voorzitter van de Plaatselijke Commissie, Rob van der Zwaag, verraste tijdens de bijeenkomst ook schippers Hugo de Ridder en Kees den Hollander door hen de dank en waardering over te brengen namens Hare Majesteit voor hun vrijwillige inzet van de afgelopen 15 jaar met de oorkonde Openbare en Orde en Veiligheid.