Verdronken hond geborgen

Toegevoegd: 15-12-2010, 10.11 uur
ZIERIKZEE - Leden van de reddingsbrigade Zierikzee-Duiveland hebben zondag het stoffelijk overschot geborgen van de hond die begin december verdronk in het Kaeskeswater in Zierikzee.

Zondagmiddag werden leden van de Reddingsbrigade Zierikzee-Duiveland gealarmeerd door vrijwilligers van de dierenambulance. Voorbijgangers hadden een hond zien drijven in het Kaeskeswater. De reddingsvlet werd uit de stalling gehaald en naar het Kaeskeswater vervoerd. Ter hoogte van de Baninklaan is de boot te water gelaten.

De leden van de reddingsbrigade hadden de hond snel gelokaliseerd. Na het dier aan boord te hebben genomen is de boot naar de kant gevaren, waar de mensen van de dierenambulance deze hebben overgenomen. Op dat moment bleek dat het ging om de hond welke op 3 december door het ijs zakte. De vrijwilligers van de dierenambulance hebben zich verder ontfermt over de zaken rond de hond.

Leden van de reddingsbrigade hebben hun boot getrailerd en teruggebracht naar de stalling.

Zie ook:
- Hond verdronken, vrouw onderkoeld (03-12-2010)

Middelburger (15-12-2010 om 16:48)
@Hondenvriend: Zo werkt het niet alleen met honden hoor, maar ook met mensen, katten en andere dieren.
Hondenvriend (15-12-2010 om 10:51)