2000 euro voor Serious Rescue

Toegevoegd: 15-12-2010, 21.39 uur
MIDDELBURG - De Middelburgse reddingsbrigade heeft zelf al een kleine 2.000 euro opgehaald voor Serious Rescue, een initiatief rondom de 3FM-actie Serious Request 'Kinderen en HIV'

Zondag 19 december vertrekken zeker 22 reddingsboten de jachthaven van Bergen op Zoom om vervolgens naar het Glazen Huis in Eindhoven te varen. Daar wordt een cheque met sponsorgeld overhandigd. Zeker één boot van de Middelburgse Van Dixhoornbrigade doet mee. Momenteel wordt nog bekeken of ook een tweede reddingsvlet richting de Brabantse stad kan vertrekken. De reis duurt drie dagen en verloopt over 160 kilometer.

De afgelopen tijd hebben de leden van de Middelburgse brigade zelf geld opgehaald voor het goede doel van Serious Request. Afgelopen zaterdag werd met ruim tien leden gecollecteerd op de Markt in Middelburg. Dat leverde ruim 400 euro op. Eerder haalde een lid van de brigade, die momenteel voor zijn werk op zee vaart, 150 dollar op. In totaal staat de stand van de Middelburgse brigade op 1.870 euro. Vermoedelijk weet de club wel tot 2.000 euro te komen.

De Middelburgse redders vertrekken zondag om 08.00 uur in Bergen op Zoom. De redders moeten onderweg naar Eindhoven ook enkele malen overnachten. De redders hebben geregeld dat ze bij verschillende adressen een nachtje mogen logeren. In Bergen op Zoom kan vooraf overnacht worden bij het Nederlandse Rode Kruis district Bergen op Zoom. In Zevenbergen is een schuur gevonden waarin de redders mogen overnachten. In Hilvarenbeek is de brigade te gast bij de Studenten Roeivereniging Vidar.

Zie ook:
- Reddingsbrigade zet zich in tegen HIV (28-11-2010)

Fred (17-12-2010 om 11:39)
De boten gaan er in de Beatrix (jacht)haven uit het water, waarna we de stad in gaan met auto/te voet. Meer info: www.seriousrescue.nl
Rob (16-12-2010 om 15:02)
Benieuwd waar die boten aanleggen. Rondom de Markt hier kom je in de verste verten geen vaarwater tegen!
Fred (16-12-2010 om 11:14)
Landelijk hebben we al ruim 7000 euro op de teller! Teminste wat tot op heden bij ons (organisatie) is gemeld door delenemers. Meer info: www.seriousrescue.nl Vanaf 19 dec. 7.30 zijn we ook live te volgen via bovenstaande site. Gr. Fred Fred (RB Bergen op Zoom/Organisatie Serious Rescue)
Martin (15-12-2010 om 22:04)
Goede actie Ook wij zamelen geld in voor serious rescue. En zitten aan een soortgelijk bedrag. Mochten er nog lezers zijn die bijdrages willen leveren dan horen wij dat graag. Wij varen eveneens dit bedrag naar het glazen huis tesamen met de reddingsbrigades Martin Wijs www.rescueboats.nl