1 file van totaal 2 km

Getuigen brandstichting trein gezocht

Toegevoegd: 02-02-2011, 14.01 uur
De schade aan het treinstel.
© Foto: Politie Zeeland
Door: Manfred Berrevoets
MIDDELBURG - Het Korps landelijke politiediensten (KLPD) zoekt getuigen die iets kunnen vertellen over een brand die is gesticht in een reizigerstrein tussen Goes en Vlissingen in de nacht van woensdag op donderdag 27 januari 2011, omstreeks 00:30 en 00:45 uur.

Route van de trein
De trein is op woensdag 26 januari 2011, om 23:46 uur, vertrokken uit station Roosendaal en is daarna op ieder tussen gelegen station gestopt met als eind bestemming Vlissingen. De tussengelegen stations zijn: Bergen op Zoom, Rilland Bath, Krabbendijke, Kruiningen-Yerseke, Kapelle-Biezelinge, Goes, Arnemuiden, Middelburg, Vlissingen Souburg en Vlissingen.

Getuige
De conducteur van de trein kwam na vertrek van station Goes, rond 00:22 uur, in de trein oudere man tegen met een aantal kranten in zijn hand. Deze man had lang grijs haar tot op zijn schouders. De politie zou graag met deze man willen spreken.

Schade
Mogelijk dat getuigen iets bijzonders is opgevallen in de trein van Roosendaal naar Vlissingen of op het perron van een van bovenstaande stations. Door de brand is een coupe geheel uitgebrand waarbij aanzienlijke schade is ontstaan. De Spoorwegpolitie van het KLPD heeft dit misdrijf in onderzoek.

Getuigen of mensen die denken de verdachte te kennen kunnen contact opnemen met de Spoorwegpolitie in Rotterdam: 010 - 24 333 00 of de opsporingstiplijn 0800 - 6070. Meld Misdaad Anoniem is bereikbaar op 0800 - 7000.

Marco (2-2-2011 om 18:58)
Inderdaad, waarom komen ze er nu pas mee?
Erik (2-2-2011 om 18:42)
Moet er nu ook in de trien eenvideo camera bewaking ik vind het niet normaal meer ik hoop maar dat ze dat tuig snel te pakken krijgen
Ikke (2-2-2011 om 15:19)
Dit is al bijna een week geleden gebeurd. Jammer dat ze er nu pas mee komen of is het pas "net" ontdekt?