Grote schade na brand M'burg

Toegevoegd: 06-02-2011, 06.44 uur
MIDDELBURG - Een uit de hand gelopen caravanbrand heeft vannacht in Middelburg voor grote schade gezorgd.

De brand woedde in de Burgerweidestraat en werd rond half zes ontdekt. De brand begon in een caravan die naast een woning was gestald. Mede door de explosie van enkele gasflessen breidde het vuur zich snel uit. Ramen in de omgeving sprongen, drie auto's raakten beschadigd en een vierde ging in vlammen op. Ook sloeg het vuur over naar een woning, een schutting en een schuurtje.

De brandweer sprak van een middelbrand en zette twee bluswagens en een ladderwagen in. Er werden drie woningen uit voorzorg ontruimd. De Stadsgewestelijke brandweer had het vuur na een half uur onder controle. Er raakte niemand gewond.

De politie vermoedt dat er sprake is van brandstichting. De politie heeft een doosje met lucifers veilig gesteld dat in de directe omgeving van de brand werd gevonden. Eind januari ging één straat verder ook al een auto in vlammen op. Ook toen werd vermoed dat er sprake was van brandstichting. De politie gaat de zaak onderzoeken.

Gianna (6-2-2011 om 22:53)
@Jeroen: hou toch eens op met dat gezeur over hardwerkende mensen en controles. Als je je aan de regels houdt heb je niets te vrezen. Als de buren niets hebben gemerkt (vooraf) hoe kun je dan verwachten dat de politie hier vooraf aanwezig is.
Pim (6-2-2011 om 15:13)
Dit is echt niet normaal. Het waren jonge gasten, jongens en meiden. Waarschijnlijk terug van het uitgaan en onder invloed van één of ander. Heb ze alleen gehoord, niet gezien. Dieren dood, mensen berooid. Je zou dit maar op je geweten hebben...........
Jeroen (6-2-2011 om 14:42)
Kijk en hier zou de politie zich wat meer op moeten focussen ipv al die controle's waarmee ze de hard werkende man/vrouw telkens mee lastig vallen. Neemt niet weg dat er helemaal geen controle's meer moeten zijn!
Harrie (6-2-2011 om 09:25)
Alle gedupeerden sterkte ! Ik hoop dat iedereen Allrisk verzekerd is, anders heb je echt een probleem bij brandstichting. Zonder dader geen geld. En wbt de dader, steek je eigen rotzooi in de fik, maar blijf van andermans spullen af.
Michael (6-2-2011 om 08:27)
Ik schrok vanochtend wakker van meiden die aan het giechelen en schreeuwen waren. Toen ik de metershoge vlammen zag, wist ik dat het goed fout was. Verschrikkelijk voor de gedupeerden. Niet alleen materieel, maar vooral de schrik die ze gehad hebben. Daders: GEEF JEZELF AAN! Dit kan echt niet.
Loes (6-2-2011 om 07:26)
Geloof niet dat de dader(s) beseffen wat ze de mensen emotioneel aandoen.