Mogelijk misbruik op basisschool

Toegevoegd: 17-02-2011, 14.41 uur - Update: 17-02-2011, 20.15 uur

MIDDELBURG - De politie doet onderzoek naar vermeend seksueel misbruik door de directeur van de Middelburgse basisschool Cypressenhof. Dat is vanmiddag bekend geworden. De zaak wordt bevestigd door politiewoordvoerster Mirja Vis.

Volgens Vis is bij de politie een melding binnengekomen van een oud-leerling. De school spreekt zelf van een aangifte. De beide organisaties spreken elkaar dus tegen. Hoe de zaak in elkaar steekt is niet duidelijk. Politiewoordvoerster Mirja Vis laat weten dat "vanavond een toelichting wordt gegeven".

Het zou gaan om een voorval dat zo'n veertien jaar geleden heeft gespeeld. Wie het slachtoffer is en hoe oud hij of zij nu is, wil de politie niet zeggen omdat het onderzoek zich nog in het beginstadium bevindt. Door de politie wordt onderzocht of de melding leidt tot een aangifte en of er daadwerkelijk sprake is van een strafbaar feit. De politie heeft in het verleden geen andere meldingen of aangiften met betrekking tot de directeur ontvangen.

De Cypressenhof maakt onderdeel uit van de Vereniging voor Christelijk Onderwijs Middelburg (VCO), de overkoepelende organisatie voor christelijk basisonderwijs in de gemeente Middelburg. De vereniging telt in totaal zes scholen. "In goed overleg met de directeur is afgesproken dat hij in afwachting van de uitkomst van het onderzoek niet op school aanwezig is", zo laat de VCO weten.

Vanmiddag worden er brieven bezorgd bij de ouders van de leerlingen van de school waarin zij worden uitgenodigd voor besloten informatiebijeenkomsten die vanavond gehouden worden. Op de bijeenkomsten zal door school, politie, gemeente Middelburg en GGD informatie verstrekt worden.

Telefoonnummers
De VCO meldt dat mensen die vragen hebben contact op kunnen nemen met de GGD Zeeland of de Politie Zeeland. De GGD is vanaf vrijdag te bereiken via 0113-249480 (tussen 9.00 en 17.00 uur, ook in het weekend). De politie Zeeland is te bereiken via het reguliere nummer 0900-8844.

Volg ook de actuele berichtgeving op ons officiele Twitteraccount: http://twitter.com/hvzeeland

Mar (19-2-2011 om 17:39)
@W.: Als het bij 1 aangifte blijft wordt dat denk ik moeilijk. Volgen er meer dan wordt het een ander verhaal. En na 14 jaar...tja...dit ligt heel gevoelig en gezien de leeftijd van het vermeende slachtoofer toen en nu is dat niet zo vreemd. Vele mensen wachten hier jaren mee; uit schaamte b.v.
W. (19-2-2011 om 12:20)
Hoe kan je in vredesnaam iets bewijzen dat 14 jaar geleden gebeurd is???? als het uberhaupt wel waar gebeurd is dit verhaal. ik vind het in ieder geval vreemd dat je pas na 14 jaar aangifte doet maargoed..........
RJ (19-2-2011 om 12:18)
@Mar laat dat commentaar dan inhoudelijk zijn en niet over een paar onbeduidende spellingsfouten.
Vlissingse (19-2-2011 om 08:08)
@Mar: Helaas kan niet iedereen zo intelligent zijn als jou,kom op zeg,laat iedereen in zijn waarde met of zonder spelfouten en maak je druk om belangrijkere zaken.
CRB (19-2-2011 om 00:50)
Vreselijk dit hele verhaal.....ik ervaar deze directeur vele jaren als een heel betrokken man, en het zou mij ZEER verbazen als hier echt stront aan de knikker was. Vooralsnog ga ik ervanuit dat hij onschuldig is....je kunt toch niet veroordeeld worden omdat iemand jou aanwijst lijkt me?
Pieter (18-2-2011 om 15:56)
Hmmm vijftien jaar geleden? Ik zeg maar zo: innocent until proven guilty. en mensen die in dit soort zeer gevoelige zaken een valse aangifte doen moeten ook keihard gestraft worden.