Doden bij bedrijfsongeval Yara

Toegevoegd: 01-04-2011, 19.43 uur - Update: 01-04-2011, 21.48 uur

SLUISKIL - Bij een bedrijfsongeval bij Yara in Sluiskil zijn vanavond twee personen om het leven gekomen. Dat bevestigt de politie.

Het incident vond even voor tien over zeven plaats bij de meststoffenproducent aan de Industrieweg (N686), havennummer 2111. Er werden diverse (bedrijfs)brandweer- en ambulanceteams opgeroepen. Ook de traumahelikopter uit Rotterdam kwam ter plekke.

Voor het ongeluk werd ook het begin dit jaar officieel gestartte gezamelijke hoogtereddingsteam (Rope Rescueteam) van de brandweer en de politie opgeroepen. Er was ook een hoogwerker van de brandweer Terneuzen ter plaatse.

Twee werknemers zouden op het terrein in een tank zijn gevallen. Ze werden gereanimeerd. Volgens politiewoordvoerster Esther Boot zijn er twee personen overleden. De Arbeidsinspectie en de technische recherche doen onderzoek naar het ongeluk.

Yara Sluiskil B.V. produceert en verkoopt stikstofhoudende meststoffen, en in mindere mate, technische chemicaliën.

Volg ook de actuele updates op Twitter. Klik hier.

Zie ook:
- Nieuw team hoogtereddingen (12-01-2011)
- Politie Zeeland gaat redden op hoogte (24-05-2007)

Anja (1-4-2011 om 22:15)
Vreselijk wat er gebeurd is met die 2 mannen. Veel sterkte voor iedereen Moest het wel lezen op teletekst op tv .!!!
Natasja (1-4-2011 om 22:13)
Veel sterkte toe gewenst aan iedereen die dit grote verlies moet verwerken.
Vrouw (1-4-2011 om 21:57)
Wat een vreslijk nieuws. Heel erg veel sterkte voor de nabestaande.
Bekend met het bedrijf (1-4-2011 om 21:29)
Verbaasd me niets, in dat bedrijf zijn al jaren misstanden bezig, jammer de de provinciale controle zich altijd ruim van te voren aankondigd, als ze langs komen....als jullie begrijpen wat ik bedoel...
Erik (1-4-2011 om 21:21)
Ik lees net dat er 2 mensen overleden zijn, echt triest. Veel sterkte aan collega's en nabestaanden.
Jacobse (1-4-2011 om 19:48)
Ik zag hier zojuist de traumahelikopter overvliegen. Het ziet er niet bepaald goed uit als we alle oproepen voor de diverse hulpdiensten zien. Alle betrokkenen, slachtoffer(s) als alle hulpverleners heel veel sterkte gewenst.