Man overleden na ongeluk Rilland

Toegevoegd: 17-04-2011, 12.57 uur - Update: 17-04-2011, 18.32 uur
RILLAND - De man die gisteren in Rilland zwaargewond raakte bij een ongeluk is overleden. Dat bevestigt de politie.

De man, een 61-jarige man uit Ossendrecht, reed rond 16.20 uur op zijn racefiets over de Bathseweg. Een 26-jarige man uit de gemeente Reimerswaal zat, samen met zijn vrouw, vanuit hun stilstaande auto naar een crosswedstrijd te kijken, die bezig was op het crossterrein van Bath. De auto stond half geparkeerd in de berm en half op de Bathseweg.

Nadat ze eerst een harde klap tegen de achterzijde van hun auto hoorden, zagen zij een wielrenner, naar later bleek een 61-jarige man uit Ossendrecht, met fiets en al voor de auto neervallen. De fietser was niet bij kennis en er was ook geen hartslag.

Hij werd gereanimeerd door omstanders en mensen van het rode kruis (met AED) die aanwezig waren bij de crosswedstrijd. Nadat de hartslag terug was is de man naar een ziekenhuis in Antwerpen gebracht, waar hij in de loop van de avond is overleden. Het is onduidelijk of de man eerst onwel is geworden, of dat hij ten gevolge van het ongeval een hartstilstand heeft gekregen.

Zie ook:
- 16/04/2011: Ernstig ongeval in Rilland

ArCo (17-4-2011 om 15:17)
Sterkte aan de nabestaande van deze man..
Cor (17-4-2011 om 13:01)
Dit is heel triest, voor alle betrokkenen. Hulde aan het ambulance personeel en de politie.