OM: Boete voor fataal ongeluk M'burg

Toegevoegd: 18-04-2011, 19.06 uur
MIDDELBURG - Het Openbaar Ministerie (OM) heeft tegen een Middelburgser man een boete van 500 euro en een voorwaardelijke rijontzegging van een half jaar geëist vanwege een dodelijk ongeluk op de Nieuwe Vlissingseweg in zijn woonplaats.

De 48-jarige man, die zich nog steeds afvraagt hoe het ongeluk heeft kunnen gebeuren, wordt verantwoordelijk gehouden voor het fatale ongeval op 8 november vorig jaar. Hij botste toen met zijn auto achterop een invalidenwagen met daarin de 68-jarige Middelburger W. Jacobs. Die werd uit de invalidenwagen geslingerd en overleed ter plaatse.

Volgens de Middelburger was er ineens een harde klap en had hij het invalidenwagentje absoluut niet zien rijden. Een getuige meldde later dat hij het karretje, waarvan de verlichting niet al te best was, te nauwernood had weten te ontwijken.

Uitspraak 2 mei.

Zie ook:
- 08/11/2010: Dodelijk ongeluk in Middelburg

Cen (20-4-2011 om 22:23)
Ja hoor, 500 euro maar!? Als je een agent beledigd krijg je hetzelfde bedrag.
Mira (20-4-2011 om 20:26)
Goed zo jans! maak van je hart geen moordkuil! mensen hebben geen idee waar ze het over hebben . mensen zolang je niet al de feiten weet kan je geen oordeel vellen!! beetje respect voor de nabestaande aub.
Janneke (20-4-2011 om 13:06)
Fijn te lezen dat er nog iemand rekening houd met alle slachtoffers in deze situatie. Het is zo makkelijk een oordeel te hebben over zaken waar je geen vertand van hebt, ga iets nuttigs doen met je leven! De dochter van de overledenen
VdVonck (19-4-2011 om 19:29)
Niemand van jullie zat bij een van de slachtoffers in de auto volgens mij! Stop toch eens met die hersenloze, ondoordachte opmerkingen. Jullie weten het allemaal oh zo goed! Er is hier iemand overleden! Wie er fout zat maakt niets uit! De 48-jarige man moet dit ook nog zo'n 50 jaar meedragen!
Jo (19-4-2011 om 15:07)
Boete: onterecht! Ik was deze invalide man net gepasseerd, was me rot geschrokken! Hij was bijna niet te zien, levensgevaarlijk! Was blij dat ik er niet op was geknald! Ik dacht nog: meneer ga van deze weg af! En hoopte dat hij het volgende stoplicht zou halen. Helaas..... Middelburger: sterkte!!
W (19-4-2011 om 14:45)
Auto rijden is anticiiperen.hebben de meeste autobestuurders nog nooit van gehoord,zo jammer.emg cursus was hier toch wel gewenst